2796
Sök

bli tagen utan körkort / vilken sorts straff ?

911 Inlägg
19 september 2006
Trådstartare
tjena, undrade bara vad som händer om en person blir tagen utan körkort ! får man feta böter å så eller ? hur mkt skulle d kosta då ?

pic up the phone, wazzzaaa

Scania, javisst.
237 Inlägg
19 september 2006
zortep skrev:
tjena, undrade bara vad som händer om en person blir tagen utan körkort ! får man feta böter å så eller ? hur mkt skulle d kosta då ?

Varit ut på olagligheter? hehe. Man får väl uppskjutet kort några månader/år, nej jag ska inte säga. Jag blev inte alls så säker när jag tänkte efter hmm men lite böter får man väl räkna med.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
19 september 2006
lämpet lär ju bli draget iallafall antar jag

195 Inlägg
19 september 2006
de e ju olovlig körning

Tas upp o rätten å masssa har ja för mig =S

945 Inlägg
19 september 2006
Kan bli all möjlig skit. Känner en som körde sin bil full utan kort. Han åka på: Stöld( Bilen stod på hans far) Vårdslöshet i trafiken, och slutligen olovlig körning. Han fick massa böter och indraget lämp pga att han inte fyllt 18.

3 113 Inlägg
19 september 2006
när man blir tagen så får man väl 1timme på sig att kunna via sitt körkort. jag kan dock ha fel men det e iaf något jag har hört

Semper Fi

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
19 september 2006
Sök tror det finns trådar om detta faktisgt... till och med en jag skapat... eller va de på zatzy *hmm tänker*
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (19 september 2006)

Bmw osv..

Anställd.. =)
126 Inlägg
19 september 2006
Olovlig körning e det iallafall..
Böter e det också...
Uppskjutet kort/lämp...
Rätten e lite beroende på...
står bilen på dig så blir det inget sådant vad jag vet..
däremot om bilen/fordonet står på någon annan så kan det bli så att den som äger den vill anmäla
den stulen.. pga att annars åker ägaren på det.. blir av med körkort och så vidare...

Finns "roliga" exempel på konstiga regler angående detta..
Kör du trimmad moped så ska det va högre straff än om du kör egen bil utan körkort..
Trimmad Moped är en lätt MC som inte besiktigats...
den e inte försäkrad som lätt mc,
den e inte reggad,
den som kör har inte kort för det heller..
Medans om du kör Lätt MC som e besiktigad och försäkrad så,
e det "bara" olovlig körning= böter..

visst e lagen konstig??

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
19 september 2006
davidfock skrev:
Olovlig körning e det iallafall..
Böter e det också...
Uppskjutet kort/lämp...
Rätten e lite beroende på...
står bilen på dig så blir det inget sådant vad jag vet..
däremot om bilen/fordonet står på någon annan så kan det bli så att den som äger den vill anmäla
den stulen.. pga att annars åker ägaren på det.. blir av med körkort och så vidare...

Finns "roliga" exempel på konstiga regler angående detta..
Kör du trimmad moped så ska det va högre straff än om du kör egen bil utan körkort..
Trimmad Moped är en lätt MC som inte besiktigats...
den e inte försäkrad som lätt mc,
den e inte reggad,
den som kör har inte kort för det heller..
Medans om du kör Lätt MC som e besiktigad och försäkrad så,
e det "bara" olovlig körning= böter..

visst e lagen konstig??

*asg* det är samma sak som att det är mer böter och konsekvenser med att köra trimmad moppe än vad det är att köra en crolle på gatan big_smile

Bmw osv..

62 Inlägg
19 september 2006
En som jag käner till blev stopad utan körkort så många gånger att han blev dömd till att ta körkort, tror han fick det betalt också!!!   Tro det eller ej men så är det!!!

Kejsare
547 Inlägg
19 september 2006
JoggaNr1 skrev:
En som jag käner till blev stopad utan körkort så många gånger att han blev dömd till att ta körkort, tror han fick det betalt också!!!   Tro det eller ej men så är det!!!

Jag väljer att ej tro det.

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
20 september 2006
indraget körkort är det ju knappast...tror vi snackar mer i stil med 500 kr böter.
har man tex pass eller annat id. på sig gör det inget att man kör utan kort, TROR jag.

Alla kan köra fort rakt fram...

Dude
197 Inlägg
20 september 2006
om man har körkort fast inte med det så är det ju lungt... iaf sist det hände mig.. fick svara på massa frågor om min familj ålder mm... sen ringde dom och kolla det..

Ät aldrig snö som blivit gul!

House/Trance diggare
287 Inlägg
20 september 2006
JoggaNr1 skrev:

Haha...Okej...ska tipsa kompisarna som saknar körkort hur man får ett gratis...

607 Inlägg
20 september 2006
Granholm skrev:
om man har körkort fast inte med det så är det ju lungt... iaf sist det hände mig.. fick svara på massa frågor om min familj ålder mm... sen ringde dom och kolla det..

Tror dom får ge dig böter på några hundra om du inte har kortet med dig. Tror de är lag på de.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 september 2006
Ckosworth skrev:
Granholm skrev:

Tror dom får ge dig böter på några hundra om du inte har kortet med dig. Tror de är lag på de.

jo så äre för nåra stycken jag känner har fått böter när dom glömt körkortet hemma å sånt

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök