Åk till besiktningen med vingen på, jag åkte till besiktningen med kjolpaketet och vinge som snuten klagade på, dom på besiktningen sa inget.
Om dom säger nått så säg att du hade en halvmeters aluvinge...
Men om dom säger att denna vinge är åxå förbjudet att ha då? för att sist jag va ner till besiktningen, typ 2dagar efter jag vart stoppad sa dom att min vinge skulle få en 2a på besiktningen för att den va olaglig..=S
men åk ner o besiktiga men visa aldrig pappret! Det är nog många som har värre vinge än va du har och som bara rullar igenom en besiktning. Här skulle det iaf inte vara några problem.
men åk ner o besiktiga men visa aldrig pappret! Det är nog många som har värre vinge än va du har och som bara rullar igenom en besiktning. Här skulle det iaf inte vara några problem.
Ska jag göra en helt ny besiktning?
Men ska inte besiktningen skriva nå "intyg" eller någe om att vingen är bort plockad till polisen?
dä tror jag inte.. Bara köra igenom en besiktning så står det ju att bilen är besiktigad efter att polisen satt ombesiktning på den. Oj ursäkta ska inte blanda in polisen. Mena Flygandebesiktningsmän.
Jag har aldrig besiktat den här bilen i d här skicket förut.. asså med styling osv.. den ska besiktas nästa år i april.. Jag vet inte hur jag ska göra heller för att vingen måste ju av.. den är fast limmad med sikaflex eller va d heter.. jag har tills den 19e på mig.. den 26e ska jag ner till sthlm och ställa ut bilen på DRIVE UNDERGROUND 06 festen.. jag kan inte åka ner dit utan vinge heller.. hur fan ska jag göra? nån som har nå bra tipps?
Men det är la bara att köpa en beg. lucka på nån skrot och sätta dit? Det är ju inte direkt svårt, och betydligt billigare än att slita bort vingen, lacka om den nuvarande luckan om det nu skulle bli några skador, köpa nytt lim å sätta fast den igen för att sen ta bort till nästa besiktning .. det lite långsökt anser jag.
Åk till besiktningen med vingen på, jag åkte till besiktningen med kjolpaketet och vinge som snuten klagade på, dom på besiktningen sa inget.
Men om dom säger att denna vinge är åxå förbjudet att ha då? för att sist jag va ner till besiktningen, typ 2dagar efter jag vart stoppad sa dom att min vinge skulle få en 2a på besiktningen för att den va olaglig..=S
Står det på din flygande lapp att du ska göra en regbesiktning?
nej det tror jag inte.. bara ombesiktning på vingen..
En vinge kan vara farlig på så vis att om du kör på en människa som hamnar ovanför bilen så får inte vingen ge några extra skador på personen. Alltså alla vingar som har en kant som är vassare än en diameter på 0.5 cm klassas som vass och kan orsaka extra skada. Samt att du inte får ha några som helst utstickande muttrar, skruvar eller något annat som kan skapa skärsår.
Vingar som inte klarar av dessa krav är klassade som "farliga" dvs dom flesta vingar som är av typen "ost hyvlar"...
Seriöst?
Vilka konstiga lagar vi har i Sverige.
Liksom, hur ofta flyger en person och landar på vingen BAKOM bilen???
Helt sinnessjukt!
sluta klaga på lagarna!!!! det är tack vare moderat j#vlarna!!!! det är bara början!!!!
Fan trodde det bara va alu vingar som inte godtjändes, men om du ska ombesikta micke så beställ tid i Hammarstrand där bryr dom sig inte hur jyssta som helst.besiktar alltid där
nej det tror jag inte.. bara ombesiktning på vingen..
okok, men åk dit säger dom nått så säg att du hade en sån där mega osthyvel på funkar inte de åk till strängnäs där e dom schyssta,.. kanske lite långt bara
Nuu!! Va ner till Bilprovningen imorse! Dom godkände vingen.. fy fan va gött.. Men jag skulle INTE besikta bilen sen med vingen på.. Schysta grabbar på bilprovningen.. hehe..
Nu kan man åka ner till Sthlm den 26e lagligt och med vingen på.. Hoppas bara det inte är nå flygande efter vägen..
Nuu!! Va ner till Bilprovningen imorse! Dom godkände vingen.. fy fan va gött.. Men jag skulle INTE besikta bilen sen med vingen på.. Schysta grabbar på bilprovningen.. hehe..
Nu kan man åka ner till Sthlm den 26e lagligt och med vingen på.. Hoppas bara det inte är nå flygande efter vägen..