tja, kanske dags att ska en projekt tråd när man ändå har litte tid.
det som ska göras är att bygga en hellt ny motor som ska gå hellt på e85.
bygga klart allt ljud samt att snygga till det.
samt att laga upp den rosten som finns.
låter la lite bilder få tala om vad som har hänt
motorn på väg ur
glömde att lossa på en slang, men inget gick sönder som tur va
valde att lyfta ur lådan också
äntligen ur
gick smidigare än jag trodde
jag som lyfter bort lådan
ojdå, detta va inte de roligaste när man tog ur treans kolv. ettans kolv ser lika dan ut
.
så det va lite bilder.
kanske ska ta och å berätta varför jag tog ur motorn först nu då.
allt började med att jag va nere på vallåkra i höstas, och på vägen hem så började bilen att gå konstigt (hade ingen kraft kvar kändes det som) och ca 1km hem ifrån så dog bilen, men lyckade att få i gång den så att jag kunde ta mej hem.
så hemma i garaget, så började jag med att riva ur toppen och packning så ju inte särskilt vacker ut, så tänket jaha en topplocks packning som har gått.
sen nu i vintras så lämnade jag in toppen på planing och beställde en ny packning och satte i hopp allt (utan nya bult) och tog ett komp prov och allt såg jätte bra ut.
så jag körde med detta i nästa 3v.
men efter jag bytte lamba sonden så börja den gå konstigt igen
så gjorde ett nytt komp prov å hade inte mer än 3bar i trean, f.n tänkte jag.
jaja började att riva allt i gen å kommer på att jag aldrig byte bultarna, jaja in å beställa ny packning å bult i gen.
sen när sakerna kom hem så va de bara ut till garaget å montera allt i gen.
å när allt va fixat så gjorde jag ett nytt komp prov men även denna gången så va det bara 3bar i trean.
först då fattade jag att det va en spräckt kolv, och ja de visade sig att alla kolvar va spräckta.
så det va allt för denna gången, ska snart gå ut till garaget å skruva lite så mer bilder kommer under dagen