jodå jag kan rekommendera Golf II GTI 16V. Lätta att få snygga enligt mig och går helt okej orginalt. Fast med tanke på att det står GTI på bakluckan (eller man kanske har tagit bort
) så blir det genast lite dyrare i försäkring. Därför finns det folk som köper en fin CL och pular ner en 16V i dom, så blir det genast mycket billigare (nej jag är inte en utav dom
)
Sedan med trimning så kan det ju bli lite svårt med tanke på att det är en sugmotor. Dom flesta sätter på extraktor grenrör och byter kammar, planar toppen osv, men då blir man ungefär kanske 10-15k fattigare
beror ju på vad man köper för saker. Annars kan man ju alltid göra som vissa andra då, att turbokonvertera, eller byta till t.ex. en A3 1,8 T motor, men då blir det ju ingen GTI 16V längre
Annars finns det väl inte så mycket att säga om bilen i allmänt, ganska lättmekade, beror förstås på vad man kan.
Sedan vissa saker som oftast ALLTID händer på dessa bilar är väl att bromsoken kärvar, tändningen står helt fel osv. Finns lite olika saker
.
En bra första bil enligt mig
Mvh Kevin