3418
Sök

Volvo 850 turbo, Segt ladd!

45 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
#1
Hejsan, Efter att jag kontrollerade grundladdet och ställde upp det (var ca 0,3bar först, ställde det till 0,45) så laddar den otroligt segt och lite! laddar bara runt 0,7Bar,
Har provat ställa tbx men det gör ingen skillnad.
Alla slangar ser hela ut, Börjar få ont om ideer, så frågar er om vad felet kan vara.

Det är en volvo 850 turbo -94   Med Autotech steg 3, system , öppet filter



/Alsingt5

904 Inlägg
27 maj 2012
#2
Har du orginal ic kan va den

AUTOTECH S60 power

45 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
#3
Nu är ic;n lös, vart ska man kolla efter defekter ?

904 Inlägg
27 maj 2012
#4
Gavlarna det är där det brukar läcka står bilen på tomgång å gasar lite så märker man men på dom två jag har bytt så har det släppt i högra hörnet på undersidan

AUTOTECH S60 power

904 Inlägg
27 maj 2012
#5
Räcker igentligen att det är ett litet hål på en vacumslang så går bilen skit har du kollar den slangen som sitter på insuget å går upp till tomgångs motorn den kan också läcka rätt friskt om du kör trimmat

AUTOTECH S60 power

45 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
#6
Blyfot_Racing skrev:
Räcker igentligen att det är ett litet hål på en vacumslang så går bilen skit har du kollar den slangen som sitter på insuget å går upp till tomgångs motorn den kan också läcka rätt friskt om du kör trimmat

Precis, jo jag har kollat den slangen, hittar inget hmm, kollat igenom alla slangar, verkar vara hela,
Jag är lite lur på att det kan vara wg klockan, eftersom jag var dära och skruvade precis innan den började gå som en påse skit
Ligger man på riktigt höga varv så laddar den lite fortare, men fortfarande seeegt!

/mvh Alsingt5

8 252 Inlägg
28 maj 2012
#7
Kollat wastegaten eftersom du fick ställa upp grundtrycket? Prova och dra i armen, du ska behöva ta i en hel del om klockan är frisk.


45 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
#8
Marlboroman skrev:
Kollat wastegaten eftersom du fick ställa upp grundtrycket? Prova och dra i armen, du ska behöva ta i en hel del om klockan är frisk.

Wastegaten är faktiskt seg när man drar i den

45 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
#9
AlsingT5 skrev:
Marlboroman skrev:
Kollat wastegaten eftersom du fick ställa upp grundtrycket? Prova och dra i armen, du ska behöva ta i en hel del om klockan är frisk.

Wastegaten är faktiskt seg när man drar i den

Var tvungen att gå ut och dra lite, orkar då dra ut den i maxläge utan större ansträngning...

8 252 Inlägg
28 maj 2012
#10
AlsingT5 skrev:
AlsingT5 skrev:
Marlboroman skrev:
Kollat wastegaten eftersom du fick ställa upp grundtrycket? Prova och dra i armen, du ska behöva ta i en hel del om klockan är frisk.

Wastegaten är faktiskt seg när man drar i den

Var tvungen att gå ut och dra lite, orkar då dra ut den i maxläge utan större ansträngning...

Byt ut den så ska du se att den laddar som den ska sen.


45 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
#11
Marlboroman skrev:
AlsingT5 skrev:
AlsingT5 skrev:

Wastegaten är faktiskt seg när man drar i den

Var tvungen att gå ut och dra lite, orkar då dra ut den i maxläge utan större ansträngning...

Byt ut den så ska du se att den laddar som den ska sen.

Okej tack för hjälpen! Är den bökig att byta?

8 252 Inlägg
28 maj 2012
#12
AlsingT5 skrev:
Marlboroman skrev:
AlsingT5 skrev:

Var tvungen att gå ut och dra lite, orkar då dra ut den i maxläge utan större ansträngning...

Byt ut den så ska du se att den laddar som den ska sen.

Okej tack för hjälpen! Är den bökig att byta?

Den sitter med 2 muttrar och en sprint - så nej, det inte så svårt att byta. Lite trångt kanske, men inte svårt.


45 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
#13
Marlboroman skrev:
AlsingT5 skrev:
Marlboroman skrev:

Byt ut den så ska du se att den laddar som den ska sen.

Okej tack för hjälpen! Är den bökig att byta?

Den sitter med 2 muttrar och en sprint - så nej, det inte så svårt att byta. Lite trångt kanske, men inte svårt.

Låter kanon, nu ska jag bara se vart man kan få tag på en sådan

45 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
#14
Wastegaten byttes idag till en ny! samma fenomen fortfarande, fick bara lite högre ladd,
Det är som att laddtrycket ökar med i samma takt som varvet.
Ligger jag på 5:an i 100 och sedan smäller plattan i mattar går laddet till ca 0,2 rätt fort sen står det nästan still tills man är uppe på en 4,000rpm sen ökar det lite,
Kan Magnetventilen spöka? Blir typ ingen skillnad med att köra den i kopplad eller inte ..


/mvh alsingt5

904 Inlägg
30 maj 2012
#15
På magnet antiken har du ju tre utag den i mitten pluggar du dra sen kopplar du ihop dom två ytersta men en slang, på turbon drar du en slang från wg till den som sitter på turbon på den slangen sätter du en pys ventil. Som du kan reglera trycket med . Snubbarna på autotech gjorde så på min ena 855a mycket stabilare laddtryck smile

AUTOTECH S60 power

45 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
#16
Blyfot_Racing skrev:
På magnet antiken har du ju tre utag den i mitten pluggar du dra sen kopplar du ihop dom två ytersta men en slang, på turbon drar du en slang från wg till den som sitter på turbon på den slangen sätter du en pys ventil. Som du kan reglera trycket med . Snubbarna på autotech gjorde så på min ena 855a mycket stabilare laddtryck smile

Okej det kan ju vara en ide, men känns som att det är något annat som felar, måste bara hitta vad tongue

904 Inlägg
30 maj 2012
#17
Det är säkert nåt litet enkelt fel

AUTOTECH S60 power

45 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
#18
Blyfot_Racing skrev:
Det är säkert nåt litet enkelt fel

Ja, som 99% av alla andra gånger smile

904 Inlägg
30 maj 2012
#19
Jag personligen tror att du har en läcka på nån slang eller ic

AUTOTECH S60 power

45 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
#20
Blyfot_Racing skrev:
Jag personligen tror att du har en läcka på nån slang eller ic

Tror jag också! dock kan jag inte hitta något...


Sök