3778
Sök

Förlänga pinnen på slavcylinder ZF låda rödblock?

536 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
#1
Sista momentet nu innan bilen är körklar!

Hur mycket måste pinnen på slavcylindern förlängas för att det ska gå o koppla? Själva pinnen är i dagens läge ca 85mm lång..

Har ingen kopplingsverkan alls, dock fjädrar kopplingen upp igen.  Har provat lufta men blir ingen skillnad, trycksatte behållaren. Så nåt annat lär va på tok..

Har även funderat på om man måste schimsa ut urtrampningslagret på kopplingsgaffeln, någon som vet?

Bilen i fråga är en Volvo 940 med pottsvänghjul, 763 tryckplatta och 4 puck sinter..

Hittar ingen vettig info när jag söker runt så ni alla andra som gjort samma sak, hur gjorde ni?

Mvh Jonas!


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 maj 2012
#2
Jonasarvidsson skrev:
Sista momentet nu innan bilen är körklar!

Hur mycket måste pinnen på slavcylindern förlängas för att det ska gå o koppla? Själva pinnen är i dagens läge ca 85mm lång..

Har ingen kopplingsverkan alls, dock fjädrar kopplingen upp igen.  Har provat lufta men blir ingen skillnad, trycksatte behållaren. Så nåt annat lär va på tok..

Har även funderat på om man måste schimsa ut urtrampningslagret på kopplingsgaffeln, någon som vet?

Bilen i fråga är en Volvo 940 med pottsvänghjul, 763 tryckplatta och 4 puck sinter..

Hittar ingen vettig info när jag söker runt så ni alla andra som gjort samma sak, hur gjorde ni?

Mvh Jonas!

jag  varken schimsa eller förlängde nått när jag satt på zf på polarens bil
och vi kör på samma saker som du .
men vilken slavcylinder har du ????
http://www.bostream.nu/jolten/Z3m/SLAV.JPG

jag körde på den det står zf på

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

536 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
#3
Jag har ZF slaven.. Från e34 525 bensinare..

Men vafan.. vad står då på :S


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 maj 2012
#4
Jonasarvidsson skrev:
Men vafan.. vad står då på :S

va????
har du luftat den ordentligt???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

536 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
#5
turboforssen skrev:
Jonasarvidsson skrev:
Men vafan.. vad står då på :S

va????
har du luftat den ordentligt???

Luftade den igår med tryckluft.. Genom nippel på ett lock.. verkar inte fungera som det ska dock, ska på det idag igen.. Man allt man läst om att det ska behöva förlängas o så då?


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 maj 2012
#6
Jonasarvidsson skrev:
turboforssen skrev:
Jonasarvidsson skrev:
Men vafan.. vad står då på :S

va????
har du luftat den ordentligt???

Luftade den igår med tryckluft.. Genom nippel på ett lock.. verkar inte fungera som det ska dock, ska på det idag igen.. Man allt man läst om att det ska behöva förlängas o så då?

jo jag har med läst att dom skulle förlängas men det funka utan att göra det när jag satte i hop allt .

men testa att öppna nippeln på slavcylindern lite grann och låt det bara rinna ut lite sakta en lite stund.
eller så kan du lufta bakvägen typ en olje kanna som du fyller med bromsvätska och pumpar igenom via nippel på slavcylindern

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

040 RedLine
1 219 Inlägg
28 maj 2012
#7
Jag har samma problem! Tror ja har en FAG slav?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

536 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
#8
Ikväll har jag löst bekymret! Visade sig att pinnen vad längst ute hela tiden på slaven, dvs inte intryckt alls så den drog in luft där ist!

Lösningen var att man skulle förlänga pinnen 15mm. Sen gick det som en jävla smäck!



Sök