2883
Sök

Dåligt ljud i DLS X-SA52 framsystem.

3 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Hej!
Köpte ett för ett tag sedan ett X-SA52 framsystem till min audi A4. Men får ingen ordning på diskanten!
Har monterat på diskanterna på A-stolparna. Framsystemet drivs av ett Rockford p400-4, och jag har 1,5 kablar till diskanten. Ljudet ifrån diskanten är nästan lite skrapande eller som att den hela tiden ligger och spelar på gränsen av va de klarar av tongue

Tack på förhand / Viktor

PM Competition Team
711 Inlägg
30 maj 2012
Har du kopplat in tillhörande filter?

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

3 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Ja, allt är kopplat som det ska. smile har prövat att fasvända och grejat men utan resultat!

PM Competition Team
711 Inlägg
30 maj 2012
mustangarn skrev:
Ja, allt är kopplat som det ska. smile har prövat att fasvända och grejat men utan resultat!

Då ska det inte låta illa om diskanten, jag skulle vända mig till återförsäljaren förutsatt att det du köpt det nytt genom butik. Låter det lika illa ur båda diskanterna? Även vid lägre volym eller bara hög volym?

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

3 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Ja köpt nytt på BRL för 1,5 månad sen. Ja låter illa om båda diskanterna. Va där igår... han följde med ut och lyssna och han tycke oxå att det lät skumt! Men han "trodde" att de inte va riktigt inspelade ännu!? har ju spelat närmare 50H med framsystemet tongue Och han tyckte även att jag skulle pröva att fasvända diskanterna,

Sök