3903
Sök

Nissan Primera GT -99 rycker och går dåligt efter motortvätt!!

58 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Tjejkompisen har en Nissan Primera GT -99 som vi motortvättade och lät stå ca 30min innan start för att torka lite..
Slutade med att bilen går inte rent och det är "känguru" effekt när man kör då man hoppar fram..
det visade sig va vatten i fördelaren och nere vid stiften men det är borta nu men problemet kvarstår..

Nån som kan ha några förslag på vad det kan vara då jag har inte så mycket erfarenhet av Nissan??

Lever på Adrenalin och lukten av brända däck! :P
www.driveforfun.org
www.volvosweden.se

Forummoderator
18 044 Inlägg
30 maj 2012
Har rekondat några bilar i mitt liv... Torka igen. Låt den stå med fördelare av och kanske även tändhattar av över en natt om ni ni bor så solen lyser under dagen och torkar upp. Glöm inte tändspolen! Kolla luftfiltret så inte fukt trängt in där.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

58 Inlägg
6 juni 2012
Trådstartare
okok gjorde det, men bilen höll på ett litet tag till med att skutta fram men det försvann vartefter och nu går bilen som den ska igen och även bättre kan man nästan säga.. smile

Lever på Adrenalin och lukten av brända däck! :P
www.driveforfun.org
www.volvosweden.se

Forummoderator
18 044 Inlägg
6 juni 2012
Wurpan skrev:
okok gjorde det, men bilen höll på ett litet tag till med att skutta fram men det försvann vartefter och nu går bilen som den ska igen och även bättre kan man nästan säga.. smile

Så brukar det vara. Om man inte kör franska bilar... Bra att det löste sig!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök