2486
Sök

BMW Alpina, ökar dekalerna värdet?

10 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
hej, jag har en alpina b10 -91 som jag tänkte sälja om nån vecka. tänkte kolla här vad ni tycker om Alpinas original guld dekaler?

med dekaler

http://farm3.static.flickr.com/2430/570 … 546b76.jpg

utan

http://farm5.static.flickr.com/4107/504 … 1da776.jpg

tackar på förhand

Lowlife
809 Inlägg
30 maj 2012
det är väl från person till person, många gillar Helt original stuk och vissa gillar annat..! svår sitvation detta. men rent värdes messigt skulle jag tippa på att man ska ha dekalerna för få den dära Oldschool "original" känslan !

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

12 086 Inlägg
30 maj 2012
Jag tvivlar på att det är avgörande, mig skulle det kvitta helt.

Har du en sats liggandes kan du ju skicka med den vid försäljningen.

BMW Fanatiker
191 Inlägg
30 maj 2012
Skulle jag köpa en Alpina så skulle inte dekalerna vara avgörande.
Däremot så är både gröna och svarta alpinor med gulddekaler riktigt snygga smile

När det gäller värdet på bilen, så skulle jag gissa på att om bilen kom från "fabrik" med dekalerna och någon har plockat bort dom så borde ju värdet sjunka lite..

Men som sagt, inget som borde stoppa / vara avgörande vid en affär tongue
Senast redigerat av Flaffy211 (30 maj 2012)

Pedantisk Perfektionist
232 Inlägg
30 maj 2012
Jag skulle velat ha dekoren på så montera den du, vad har du för lackering?

Min B10 hade original guld-dekor när jag ägde bilen första gången, men nu när jag köpte tillbaks den så har killen jag sålde till plockat bort all dekor och emblem vilket var jävligt surt. Bara att handla nytt och det var faan inte billigt! Letar fortfarande efter original dekoren..

BMW/Alpina - Only the best is good enough

9 117 Inlägg
30 maj 2012
Som sagt, det är är ju upp till var och en. Personligen så vill jag att dekoren ska sitta där, tror att en entusiast skulle säga likadant.

10 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
den är diamantsvart metallic. verkar som majoriteten säger med dekorer! nån som har koll på värdet på en b10 i toppskick? jag har kollat blocket men dom finns ju inte direkt i mängder..

Pedantisk Perfektionist
232 Inlägg
31 maj 2012
Då ska du garanterat ha dekoren på, bryter av fint mot mörk lack smile Värdet vågar jag inte ge mig in på då det är skitsvårt som sagt.

BMW/Alpina - Only the best is good enough

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
31 maj 2012
Värdet kanske inte ökar, men de rätta spekulanterna blir nog mer intresserade om dekalerna sitter på.
Letar man efter en alpina så är man troligtvis en riktig entusiast.
Och då tittar man nog mer på alpinor i bra skick och som är orginal.
Så tänker jag som det Bmw freak jag är:p

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

782 Inlägg
31 maj 2012
Jag tycker inte direkt alpina dekoren är snygg men skulle jag va ute efter en alpina ska det va med fälgar o dekor annars känns det som man lika gärna kan kolla på en vanligare bmw.

Sätt på dekalerna.

Färgtekniker
73 Inlägg
31 maj 2012
Dekaler på, enligt mig.

Amor et Fides

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
31 maj 2012
Dekalerna på enligt mig med. Det skall synas ordentligt att det är en Alpina big_smile

C H E V R O L E T <3

329 Inlägg
31 maj 2012
Självklart dekaler på när det är en äkta alpina big_smile

10 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
tack så mycket för alla svar, dekorerna åker på i helgen!

plankan
31 maj 2012
patrik79 skrev:
Jag tycker inte direkt alpina dekoren är snygg men skulle jag va ute efter en alpina ska det va med fälgar o dekor annars känns det som man lika gärna kan kolla på en vanligare bmw.

Sätt på dekalerna.

Så skall det skrivas smile

Sök