på praktiken hade vi en stor luftdriven sak som töjde ut damaskhållet så de bara var att kör över den över drivknuten, utan den är de nog lättast att ta ut hel driv axeln, men jag är inte säker:)
Är det yttre så är det enklast att lossa centrumbulten, och även bulten till spindelleden så du kan få ur drivaxeln från spindelhuset. För att sedan ta loss stålbanden som håller damasken. Sen tar du bort klockan och torkar rent från allt fett som finns. Efter det så tar du bort låsringen som håller tripoden för att sedan ta bort tripoden från drivaxeln. Sen är det bara att byta damasken, och göra allt i omvänd ordning.
Är det inre så lossar du centrumbulten, samt bulten till spindelleden för att sedan ta ur hela drivaxeln från bilen. Är det förarsidan så är det enklast att ta ur hela klockan ur lådan. Men var snabb med att plugga igen hålen i lådan med en trasa eller liknande så inte växellådsolja rinner ur. Så gör du samma sak som yttre för att byta. Är det på passagerarsidan så är det enklast att lossa det stora stålbandet som klämmer fast inre damasken för att sedan få ur hela drivaxeln. Lägg då en trasa under för att inte allt fett ska rinna ner på backen samt subframe!