Min bil är en röd Ford Sierra 88:a i rätt bra skick för att va 24 år gammal, med original lack som jag försöker hålla skinande blank. Jag tycker om att ha min gamla bil i blankt skick. Men lacken har blivit tunnare med åren, och så är den röd. Jag har en polermaskin, men eftersom jag står ute i skogen i skuggigt läge, där det inte finns någonstans att sätta kontakten i så polerar jag och vaxar för hand. Jag brukar efter att jag tvättat den var gång, putsa en del i taget på den. Jag har använt ERR-BEE ´Polercreme och Autorange Banana vax som är lätt att använda, men den håller inte så länge har jag märkt, och jag vill inte slita för mycket på lacken heller, eftersom den blir tunnare oich tunnare, och det har börjat lossna små prickar av lacken här och där. Jag får väl ta och lacka om bilen om några år kanske. Den är guld värd för mig för jag har svårt att sitta i andra bilar, pg av ryggproblem. Nu undrar jag om någon kan ge mig ett tipps om något vax polish som håller ett tag, så jag slipper vaxa livet ur mig för att hålla mina röda bil fin. Har försökt hitta vax på nätet som fått bäst i test som en del produkter kan få, men har inte hittat något sådant. Det finns otaliga produkter ute på marknaden och man blir osäker. Finns det någon här som kan ge mig något bra tipps? Jag är sjukpensionär så det får inte bli några alltför dyra medel.