4535
Sök

All el försvan när jag körde. Volvo 740

84 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
Tja!
Idag när jag var ute och åkte så dog bilen helt plötsligt utan någon förvarning. När bilen dog så tändes batteri lampan en snabbis sen när jag vred av tändningen och sen på den så hände det ingenting allt var helt svart. Sen gick jag ut och kollade om någon sladd hade hoppat av men det hade det inte dock så satt batteriet inte fast. Efter 5min ungefär så gick allt som det skulle och den startade och all el fungerade igen.

Någon som vet vad som kan vara felet?

Funderar på om det kan vara någon kortslutning vet annars inte vad det skulle kunna vara.
Det är ett nytt batteri och ny generator  så det borde inte vara fel med laddningen.

SKÅNING
1 215 Inlägg
1 juni 2012
hade ett sånt fel på min gammla 744 gle -87 ibland gjorde den så ofta ibland kunde jag köra månader utan att det hände hmm kom dock aldrig på¨vad felet var innan jag sålde den, men känns som om det är glapp i nån + kabel

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

84 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
aa grymt segt, det hände också när körde fort i högersväng eller sladdade åt höger så det är väll glapp i någon kabel då hmm

474 Inlägg
1 juni 2012
Kolla jordkablarna smile

4 767 Inlägg
1 juni 2012
Precis, kolla så att jordkabeln mellan batteri och kaross har kontakt ordentligt! Hände på en 740 jag hade för ~9 år sen att det hade rostat där den va fastskruvad i karossen så den inte hade nån kontakt trots den satt på sin plats som den skulle.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

84 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
och tack för svaren. men hände olycka inatt så den ska skrotas nu hmm

Sök