Ja kul att vissa tycker man sticker ut lite lagom sådär!
Men det enda speciella just nu är hur usel man vart på att uppdatera.. vart inget vidare meksugen då bilen krånglade och hade sig. Sprängde 2st värmekranar så allt vatten rann ut och hade sig.. Likaså sprutade det hej vilt från expansionskärlet.
Beställde då en ny toppackning samt 12.9 bultar från KL då det lutade åt att den hade gått. Och jaha.. nuså bara fortsätta med kärran!
Här har ni eländet som gjort mitt liv lite jobbigt! Har rört sig lite mot vattenkanalen så det läckte in avgaser där och då blire lite för högt tryck i kylsystemet!
Misstänker att det blev så i höstas när farsan prova bilen med för högt ladd och fel soppatryck så den spika, men han vägrar erkänna!
Blir alltid en sån röra när man är i farten.. Tänkte gena lite med att vika undan insug och grenrör, men slutade med att turbo och hela rubbet åkte bort. Genväg = oftast senväg!
Fick bli en ny vattenpump också. Köpte en på Biltema då jag hört att de ska vara bra, det är den vänstra. Notera skillnaden på "propeller", vilken är vettigast? Känns som den nya är bättre, tror jag fick mer värme in till kupén men kanske bara känns så.
Fick bli en planing på det hela också. Han tog bara 0.1mm men lika bra att få det bra!
Ser alltid så nytt och fräscht ut också!
(det var samma snubbe som har arbetat på denna topp tidigare som gjorde det, så kompet är fortfarande sänkt mot original om någon undra)
Jaha.. denna lilla sak var helt tvärlös!
Det är värmeplåten som sitter över bakaxeln, gjord i aluminium verkar det som!
Pressar lite "brickor" med en stor och mindre hylsa. Bondemek i högsta grad!
Något sånt va? Fick en liten tvätt också!
Tog lite packningssilikon mellan bricka och plåt, venne kanske sitter bättre + dämpa vibrationer, men men..
Uppsättningen av denna plåt sker med dessa "fjädermuttrar/brickor", köptes på Volvo.
Den rostiga var den bästa av de tre, de andra.. uhhmm försvann i damm när jag prova få bort dem
Något sånt vart det. Antar att det duger?
Inte mycket till uppdatering detta, men måste komma med något kände jag.
Oavsett så rullar det på igen med bilen, och känns som motorn börjar visa sin potential nu! Ska finjustera soppatrycket för den går för fett för tillfället vid gaspådrag.
Aja, ha det så kommer det mer sen!