I brist på garage, vettigt väder, skolgrejjer, pengar och andra prioriteringar så har det inte hänt så mycket i rasande takt.. Men det har såklart hänt grejjer, om än det står stilla igen..
Iaf, tänkte göra en liten uppdatering om hur man gjort och så
Tillverkade ett simpelt fäste med vanlig plåt för oljekylaren. Plåten bockades till L-profil som går tvärs över i grillöppningen, som sedan är fastsatta i 2st bulthål som tillhör strålkastarna. Fick borra upp hålen lite, venne vad de är till för annars
vart iaf mer stabilt än jag först trodde!
Bad en bekant att tigga fast en anslutning till den nya dumpen, kändes bäst så!
Då jag har övergett det gamla lh2.4 så behövdes det en spjällpotentiometer som håller koll på spjällets öppning då original bara klickar som angar ifall man gasar eller inte. Skaffade en men de är inte bult-on. Alternativet var att köpa en adapter lik denna:
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/spj … vare-.htmlMen snål som man är så byggde man dit den själv
Det man behöver göra är att korta spjällstången med ca 5mm samt en plåtbit som man får smida till. Fungerar ypperligt
Testmonterade även grenröret för att se hur det skulle bli med turbo och "nedåtröret"
Visade sig att grenröret kom bra nära balken, hmm, får se ifall man fixar det i samband med andra motorfästen
Är ju som en urgröpning på balken precis bakom, undrar ifall det var tänkt att den skulle hamna där från början?
Har grejjat ihop en egen "kabelpiska" för motorn! Bra jädra pilligt men vart nog bra tillslut! Inget krångel eller så utan allt fungerade direkt! Gäller att ta sin tid att läsa elschemat så går det bra!
Kopplade tändutgången från sprutet in till stift nummer 16 där guldboxen en gång var herre på täppan! Nummer 16 är den som skickar en tändsignal till tändmodulen, som sedan med tändspolen skickar en gnista till tändstiften. Kanske en fullösning, men väldigt simpelt och fungerande till höstens tester av maskinen!
Kommer gå över till en lösning med wasted-spark sen i vinter, då det visade sig att en starkare gnista behövs för att tända etanolen. Ett mindre elektrodavstånd på tändstiften hjälpte, men så ska man ju inte åka runt....
Iallafall, hoppas ni finner något utav detta intressant!
//Loppan