2055
Sök

Bygga om avgassytem på saab 9-3 -02a! Tips/råd Behövs

13 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
Har gått och köpt mig en 9-3a och tänkte göra om avgaset lite då den låter nästan ingenting ^^

Ska man ta bort bakre ljuddämparen? såg att den va VÄLDIGT stor eller ska man ta bort ngn innan?

Går röret / dämparen dela på? eller får man kapa? eller finns där någon delning längre fram man ska ta?

som sagt! Tips och råd är väldigt välkommet då jag inte vet hur jag ska göra riktigt smile

Tacksam för svar

Mvh Johan

45 Inlägg
2 juni 2012
Ett tips är ju att inte ta bort den bakre ljuddämparen.. brukar dels se väldigt konstigt ut bakifrån, sen får du inte samma goda "orrr" sång om saaben. har du pengar till hands så skulle jag ringa till jt-superflow och beställa ett jt 3" med en ljuddämpare. då får du en riktigt skön klang.. vill du dock vara mer diskret, kör med två dämpare.

men inget klåp! fixa systemet vettigt och om du ska ta bort en dämpare och inga pengar har. så är tipset den som sitter efter katalysatorn. den sitter rakt och blir smidigast att byta. isånnafall kapa bort dämparen och skaffa en rak rör bit och montera där den främre dämparen satt. använd typ biltemas skarv rör för den diameter du behöver, avgaspasta måste också användas annars läcker den som ett såll.

13 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
Okej okej!

Nej jag har tyvärr inte pengar för att
Köpa ett avgas :-/ ska beställa steg 1
Sänkfjädrar först! Ville bara ha lite mer
Orr som du själv säger!

Jag tänkte helsvetsa delen jag tar loss, då är
De nog enklast som du säger att ta bort den efter
Katten eftersom den delen är rak? Vet du tum
På orginalröret?

Fick du mitt sms innan Btw?

/ Johan

45 Inlägg
2 juni 2012
japp, och jag svarade wink nae men som sagt.. försök att svetsa på röret och sedan använd en skarv med pasta.

Sök