3212
Sök

Volvo 945 ltt t-kors brister?

4 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#1
Tjena jag vet förmodligen att det inte är bra att sätta in t-kors i en orginal 945 ltt men undrar ändå hur det håller såg på laddtryckmätarn att det laddade 0.5, vad kan det få för konsekvenser??? Bör jag satsa på chiptrim bränsle och tändning elr räcker det med bara bränsle och möjligtvis en bättre ställbar wg tryckklocka? hur mkt effekt får man ut ungefär då samt vad pallar det för att bara säker i bar?. Var sitter ingångarna för chippen vet att bränsle ska vara på passagerarsidan nånstans tongue

Har iaf tagit bort t-korset nu så det bara sitter en vanlig slang emellan utan nån tredje utgång

tacksam för svar smile

385 Inlägg
3 juni 2012
#2
tjenare... du borde kunna ladda 0,5 bar utan problem utan chip men mer så bör du iaf ha bränslechip men iom att du har ltt så borde du ha guldbox och kan byta det med, finns att köpa både bränsle/tändning till dom för bra pris så bara leta runt smile men chippar du den är det bara att sätta t kors själv har jag stälbar wg och laddar med chip mellan 0,7 och 1,2 bar med pysventil och klocka i cupen och lira med smile

börn i varje hörn är fett rätt;)

385 Inlägg
3 juni 2012
#3
glömde... tänding är under rattstång och bränslebox sitter vid dörren på passagerar sidan

börn i varje hörn är fett rätt;)

4 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#4
smekallracing skrev:
tjenare... du borde kunna ladda 0,5 bar utan problem utan chip men mer så bör du iaf ha bränslechip men iom att du har ltt så borde du ha guldbox och kan byta det med, finns att köpa både bränsle/tändning till dom för bra pris så bara leta runt smile men chippar du den är det bara att sätta t kors själv har jag stälbar wg och laddar med chip mellan 0,7 och 1,2 bar med pysventil och klocka i cupen och lira med smile

Så det funkar med t-kors om jag har det som nu då så att inget rasar elr? tongue tänker köpa grejerna senare, det skenar aldrig i ladd för mig iaf går aldrig högre än 0.5
Senast redigerat av Togue_JDM (3 juni 2012)

4 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#5
Tobbeaj skrev:
Så länge det inte "spikar" är det inte någon större fara.
Sen det ända som skiljer sig på en 940 ltt och ftt är tryckklockan.

Det skenar aldrig nått i ladd högst 0.5 som sagt med t-korset men ska byta tryckklocka snart den här elr nästa månad

169 Inlägg
6 juni 2012
#6
har precis fått hem min nya Ställbara Wastegate från Turbomeck! smile Så nöjd med resultatet, ställde ner de så nu ligger ja på 0,68 bar utan att ha spikningar, men de är individuellt från bil till bil smile Men de är värt att satsa på en ny WG och inte pysa.  Denna köpte jag : http://turbomeck.se/wastegate-tryck-klocka

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]

Mr White
1 072 Inlägg
6 juni 2012
#7
Kör själv med bränsle chip från ecomax och en ställbar wg på 0,9 å de funkar skit bra. wink



Sök