Tjena jag vet förmodligen att det inte är bra att sätta in t-kors i en orginal 945 ltt men undrar ändå hur det håller såg på laddtryckmätarn att det laddade 0.5, vad kan det få för konsekvenser??? Bör jag satsa på chiptrim bränsle och tändning elr räcker det med bara bränsle och möjligtvis en bättre ställbar wg tryckklocka? hur mkt effekt får man ut ungefär då samt vad pallar det för att bara säker i bar?. Var sitter ingångarna för chippen vet att bränsle ska vara på passagerarsidan nånstans
Har iaf tagit bort t-korset nu så det bara sitter en vanlig slang emellan utan nån tredje utgång
tjenare... du borde kunna ladda 0,5 bar utan problem utan chip men mer så bör du iaf ha bränslechip men iom att du har ltt så borde du ha guldbox och kan byta det med, finns att köpa både bränsle/tändning till dom för bra pris så bara leta runt men chippar du den är det bara att sätta t kors själv har jag stälbar wg och laddar med chip mellan 0,7 och 1,2 bar med pysventil och klocka i cupen och lira med
tjenare... du borde kunna ladda 0,5 bar utan problem utan chip men mer så bör du iaf ha bränslechip men iom att du har ltt så borde du ha guldbox och kan byta det med, finns att köpa både bränsle/tändning till dom för bra pris så bara leta runt men chippar du den är det bara att sätta t kors själv har jag stälbar wg och laddar med chip mellan 0,7 och 1,2 bar med pysventil och klocka i cupen och lira med
Så det funkar med t-kors om jag har det som nu då så att inget rasar elr? tänker köpa grejerna senare, det skenar aldrig i ladd för mig iaf går aldrig högre än 0.5
har precis fått hem min nya Ställbara Wastegate från Turbomeck! Så nöjd med resultatet, ställde ner de så nu ligger ja på 0,68 bar utan att ha spikningar, men de är individuellt från bil till bil Men de är värt att satsa på en ny WG och inte pysa. Denna köpte jag : http://turbomeck.se/wastegate-tryck-klocka