Söker då natriumkylda ventiler till en 940 turbo. Jag lyckades bränna i sönder en och jag är inte ens ens säker på att dom som sitter i är natriumkylda så jag tänkte byta ut allihop men var kan man hitta 4 natriumkylda ventiler till vettigt pris? Enda stället jag ens har hittat som säljer det är KG trimning och dom kostar 535:- styck där, vanliga standard. Tycker det låter lite väl saftigt kan man inte hitta billigare någonstans? Duger begangnade? Var hittar man begagnade isådana fall? Vad kostar nya på volvo?
Sen är det en helt annan topp jag tänkt slänga på, det är en 531 topp utan natriumkylda ventiler. Ska man lägga pengar på att byta till saltkylda eller ska man skita i det? Får så många olika svar angående det! Jag laddar 0.9 bar i nuläget och tänkt mig köpa en större turbo och så i framtiden så vill att det ska hålla. Att inslipade ej saltkylda ventiler funkar utmärkt ett tag är jag övertygad om. Men när de sotar igen lite och inte leder bort värme lika bra om några hundra mil kan jag tänka mig att det kan bli problem.