2885
Sök

Förstabilen.. Saab 95 2,3t eller Volvo T4?

23 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
Halloj!
Börjar dra ihop sej mot första bilen nu. Jag har hittat två stycken modeller jag fastnat för. Men jag är lite nyfiken på vilken av bilarna ni skulle ha valt, och varför? Jag har en budget mellan 20-30 000kr.
Bilarna det står emellan är Saab 95 kombi 2,3t, årsmodell runt 2002-2003 eller Volvo v40 T4 årsmodell runt 1999-2000 . Det känns som man får mycket bil för pengarna om man köper en Saab i dagens läge, eller är jag fel ute? 

Jag vill också ha så mycket utrusning och "originalstyling" på bilen när jag köper den då jag inte har allt för mycket pengar att fixa i ordning bilen själv. Saaben är tex rätt vanlig med 17" fälgar vilket är ett plus.

Hur hade ni tänkt? Behöver lite hjälp!

Tack på förhand..

875 Inlägg
5 juni 2012
Tycker du ska ta t4an;) riktigt skön bil att köra och en pärla att äga så jag tycker du ska köpa en sådan;) hyfsat billiga i skatt och drar inte jättemycket bensin(beroende på vad man jämför med),  men varför en v40? Varför inte s40? Kolla in på min då den nästan är original...endast andra fälgar och minimalt sänkt;) är sportutgåvan av s40t4 och ser inte allt för tråkig ut;) Volvo har billiga originaldelar och kan gå långt! Man kan få mycket Saab för pengarna men man vet aldrig hur det slutar med en sådan:p

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 juni 2012
Se upp för rost om du köper en S/V40 av de nämnda årsmodellerna

Jonas

711 Inlägg
5 juni 2012
Gillar du vägljud,rost så köper du en S40,rolig att köra men kvalitén är det fan inget att hurra över...
Det ska vara då om du hittar en extremt välskött S40 som du ska slå till..

* Voff voff *
10 583 Inlägg
5 juni 2012
Om du ska ha en S40 så köp en fas 2 (01-). Dom är betydligt trevligare, och mer rostbeständiga, än fas 1-bilarna.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök