3325
Sök

Svetsa i ram på släpkärra?

Subarist
131 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Jag har en gammal ogalvad släpkärra som vid senaste besiktningen fick en bra att veta på rost i en balk.
Besiktningsmannen sa att det där är enkelt att fixa. Jag har inte sett det som ett stort problem men nu när jag precis tänkte börja kapa bort den rostiga biten fick jag lite kalla fötter. Är det verkligen tillåtet att kapa och svetsa dit nytt stål i bärande balkar på ett släp? Även om besiktningsmannen sa att det är enkelt behöver det ju inte betyda att det är OK. De har ju haft fel förr...
Jag har läst att man inte får modifiera draget men det har jag inte tänkt. Men denna balk är en av de två balkarna som draget sitter i men så långt ifrån draget man kan komma.

Forummoderator
26 341 Inlägg
5 juni 2012
Hur ska man annars göra för att göra någonting åt problemet, om man inte kapar bort det dåliga och ersätter det med nytt material?
Gör man det seriöst och bra, så ska det ju vara minst lika hållbart som originalbalkens övriga material.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Supraman
2 300 Inlägg
6 juni 2012
Sålänge som det görs som dom själva säger "fackmannamässigt" så får du göra det själv och få de godkänt

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
6 juni 2012
Lägg upp en bild på rosten så kanske du kan få tips på hur du ska göra om du kännerr dig osäker smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Subarist
131 Inlägg
6 juni 2012
Trådstartare
Tack för det smile
Det är redan klart nu och jag tror inte jag har några bilder på hur det såg ut innan. Men jag kan fota de rostiga bitarna jag tog bort om det nu roar någon wink

Sök