Mitsubishi Evolution VIII 8 / Stance and tuning 2013/2014 DEL 2
Motorn är renoverad och är hel smidd numera, nu letar jag efter dom sista små delarna så jag kommer till 500 WHP. Projektet innehåller även stance fitment stuk! Och små uppdateringar så evon blir välkommen till träffar runt om i... Visa mer
Detta är ingen uppdatering om Evon. Den står så fint hemma nedskruvad och väntar på massa delar så jag kan börja bygget
Nu till det tråkiga..
Har min pendlar/vinterbil bmw 325. Från ingenstans mitt i stan så skramlade det till och tvärdog och 80cm brätt spår bakom mig..
Kollar under motorn och ser rakt in i motorn/ kolvar stakar.. ja allt. ett 30cm hål in i blocket och halva tråket är borta o det hänger ut trasiga delar från alla håll o kanter...
Perfekt tänkte jag då detta va min ända bil, och ja har 7 mil till jobbet.
Så jag undrar därför om det finns någon som känner några med en komplett bmw 325 motor till salu?? Jäkligt desperat!
Tja alla där ute, En liten uppdatering om vad som händer här i vinter yran! Vill tacka dom som vågar kommentera och följa bygget, även fast det går lite segt med allt just nu, Men det kommer bra saker snart
Först upp att beställa är
Mini läppen till bakluckan ska beställas med
Snart ska även Buren börjas byggas! och delar till soppasystemet. Måste byta startmotorn i evon då den brändes sönder när vi försökte starta bilen i helgen i -15 och e85. Gick inte så bra, men den måste igång så jag kan flytta den så jag kan börja bygga på allvar. Hoppas även att mina coilovers kommer snart med!
Ebay.com eller Ebay.co.uk Sök på carbon side extension Eller carbon trunk spoiler Allra bäst är att söka på: evo 8 carbon Sedan är det bara gotta sig..
Haha ja det finns mycket! Yes, har köpt en del där ifrån! Men man får passa sig lite för vad man köper, så det är riktig kolfiber bl.a. om det är det man är ute efter. Samt om man får betala tull mm. (Där av fördelen att köpa från ebay.co.uk) Då man slipper tull/moms! (Om du har mer frågor så ta det via pm, så slipper vi skräpa ner Nicky's tråd)
Ser bra ut, riktigt kul att du är seriös med motorn och allt sånt också! Prem lagd!
Man tackar! Ja motorn gick i första hand, oavsätt om jag ska köra bana/strippen eller bara på gatan så vill man att grejer ska hålla, och det lär det göra nu Visst det kostar en jäkla massa pengar men ska man ha bilen, som mig många år så går det åt att lägga ner lite extra tid och pengar så allt verkligen blir bra!
Haha ja det finns mycket! Yes, har köpt en del där ifrån! Men man får passa sig lite för vad man köper, så det är riktig kolfiber bl.a. om det är det man är ute efter. Samt om man får betala tull mm. (Där av fördelen att köpa från ebay.co.uk) Då man slipper tull/moms! (Om du har mer frågor så ta det via pm, så slipper vi skräpa ner Nicky's tråd)
Det är ingen fara, alltid kul att det händer lite här inne på tråden Som sagt så är ebay kanon för det mesta. Finns ju tyvärr så lite saker här hemma i sverige
Hehe . Ja fan min bil är på lagning körde för ca 2månader sedan på rådjur och dom har fortfarande inte fått allt hemma.. Skulle ngn öppna en butik med bara evo delar så skulle alla kriga om att få köpa xD.... Hoppas att min blir klar den så ska jag kolla vart jag ska börja. Och att det är KORT vinter har redan tröttnat på snö osv vill ha sommar