3542
Sök

Mitsubishi Evolution VIII 8 / Stance and tuning 2013/2014 DEL 2

Motorn är renoverad och är hel smidd numera, nu letar jag efter dom sista små delarna så jag kommer till 500 WHP. Projektet innehåller även stance fitment stuk! Och små uppdateringar så evon blir välkommen till träffar runt om i... Visa mer

132 114 Visningar
Projektet avslutat 6 februari 2014
267 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Emiiilz skrev:
Schyssta stolar du slängt in må jag säga smile kul med färg.

Man tackar! Ja jag hoppas allt kommer hänga ihop bra när hela bilen är klar i sommar smile

32 Inlägg
13 november 2012
riktigt grym bil och roligt projekt ser välbyggt ut ska följas smile

267 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Quistan skrev:
riktigt grym bil och roligt projekt ser välbyggt ut ska följas smile

Man tackar. Försöker göra mitt bästa smile

267 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Tjena mitt i Sommar-vintern.

Detta är ingen uppdatering om Evon. Den står så fint hemma nedskruvad och väntar på massa delar så jag kan börja bygget smile

Nu till det tråkiga..

Har min pendlar/vinterbil bmw 325. Från ingenstans mitt i stan så skramlade det till och tvärdog och 80cm brätt spår bakom mig..

Kollar under motorn och ser rakt in i motorn/ kolvar stakar.. ja allt. ett 30cm hål in i blocket och halva tråket är borta o det hänger ut trasiga delar från alla håll o kanter...

Perfekt tänkte jag då detta va min ända bil, och ja har 7 mil till jobbet.

Så jag undrar därför om det finns någon som känner några med en komplett bmw 325 motor till salu?? Jäkligt desperat!

I övrigt så är väl livet fint med 3 ras på ett år smile

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
20 november 2012
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=71330

enda inom rimligt avstånd ja kunde hitta. får den säkert mkt billigare om du hämtar den

267 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
barenhoff skrev:
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=71330

enda inom rimligt avstånd ja kunde hitta. får den säkert mkt billigare om du hämtar den

Det löser sig nog , synd bara att alla andra bilar går sönder. får ju aldrig tid till evon...

267 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Tja alla där ute, En liten uppdatering om vad som händer här i vinter yran!
Vill tacka dom som vågar kommentera och följa bygget, även fast det går lite segt med allt just nu, Men det kommer bra saker snart smile

Först upp att beställa är
https://www1.garaget.org/gallery/images/64/63413/63413-f24b7c4e0eb8c7caa1f24fbae45f5c14.jpg

Mini läppen till bakluckan ska beställas med
https://www1.garaget.org/gallery/images/64/63413/63413-b856edd67b5226102d4da4f82695af99.jpg

Snart ska även Buren börjas byggas! och delar till soppasystemet.
Måste byta startmotorn i evon då den brändes sönder när vi försökte starta bilen i helgen i -15 och e85. Gick inte så bra, men den måste igång så jag kan flytta den så jag kan börja bygga på allvar. Hoppas även att mina coilovers kommer snart med!

Mer bygg bilder kommer inom kort! smile

4 663 Inlägg
11 december 2012
hur många startmotorer har du bränt nu?

267 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Supra_robin skrev:

Tror jag är uppe i 4st på 6 månader. Denna va helt ny och knappt använd. Har 2 på lager hemma också smile

4 663 Inlägg
12 december 2012
nkevo skrev:
Supra_robin skrev:

Tror jag är uppe i 4st på 6 månader. Denna va helt ny och knappt använd. Har 2 på lager hemma också smile

hm.... någonting e fel.. lika bra att ha ett par liggandes om dem nu går så ofta

72 Inlägg
12 december 2012
Ser riktig nice ut:) En fråga bra var ifrån köpte du den sidokjulen och mini läppen?

Kung.M

267 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
KungM skrev:
Ser riktig nice ut:) En fråga bra var ifrån köpte du den sidokjulen och mini läppen?

Ebay beställer jag allt ifrån smile

72 Inlägg
12 december 2012
Kan du please ge min länken xD

Kung.M

Virtuell Designer
545 Inlägg
12 december 2012
Ebay.com eller Ebay.co.uk wink
Sök på carbon side extension
Eller carbon trunk spoiler
Allra bäst är att söka på: evo 8 carbon
Sedan är det bara gotta sig.. wink

72 Inlägg
12 december 2012
Hehe gotta sig xD man vill ha allt xD. Köper du delar med ifrån ebay?

Kung.M

Virtuell Designer
545 Inlägg
12 december 2012
Haha ja det finns mycket! Yes, har köpt en del där ifrån! Men man får passa sig lite för vad man köper, så det är riktig kolfiber bl.a. om det är det man är ute efter. Samt om man får betala tull mm. (Där av fördelen att köpa från ebay.co.uk) Då man slipper tull/moms! (Om du har mer frågor så ta det via pm, så slipper vi skräpa ner Nicky's tråd) wink

113 Inlägg
13 december 2012
Ser bra ut, riktigt kul att du är seriös med motorn och allt sånt också! smile
Prem lagd! smile

267 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
voofflan skrev:
Ser bra ut, riktigt kul att du är seriös med motorn och allt sånt också! smile
Prem lagd! smile

Man tackar! smile Ja motorn gick i första hand, oavsätt om jag ska köra bana/strippen eller bara på gatan så vill man att grejer ska hålla, och det lär det göra nu smile Visst det kostar en jäkla massa pengar men ska man ha bilen, som mig många år så går det åt att lägga ner lite extra tid och pengar så allt verkligen blir bra!

267 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
StahlgrenDesign skrev:
Haha ja det finns mycket! Yes, har köpt en del där ifrån! Men man får passa sig lite för vad man köper, så det är riktig kolfiber bl.a. om det är det man är ute efter. Samt om man får betala tull mm. (Där av fördelen att köpa från ebay.co.uk) Då man slipper tull/moms! (Om du har mer frågor så ta det via pm, så slipper vi skräpa ner Nicky's tråd) wink

Det är ingen fara, alltid kul att det händer lite här inne på tråden smile Som sagt så är ebay kanon för det mesta. Finns ju tyvärr så lite saker här hemma i sverige hmm

72 Inlägg
13 december 2012
Hehe smile. Ja fan min bil är på lagning körde för ca 2månader sedan på rådjur och dom har fortfarande inte fått allt hemma.. Skulle ngn öppna en butik med bara evo delar så skulle alla kriga om att få köpa xD.... Hoppas att min blir klar den så ska jag kolla vart jag ska börja. Och att det är KORT vinter har redan tröttnat på snö osv vill ha sommar smile

Kung.M

Sök