Hejsan alla nu e lite mer gjort me liten trång budget men måste man lägga pengar så måste man:)
De som har hänt är att jag har hämtat en helt oklippt kabelstam Sen har min gumma förstått kärleken me bilen så hon ställde upp o slipa ner bakluckan före spackling o grund o lack Sen har vi vart o hämta färg tog typ 1.5vecka för dom o få fram färgen tydligen va de en speciell subaru blå me två nyanser i men men 1400:- fattigare o då va de bara för 0.5 liter färg o härdare men Älsklingen skulle prompt ha samma fina blå ja va gör man inte.. Så på måndag hämtar jag ut färgen.. Nån i västerås som vet nån bra o duktig lackare Snacka me puttes Bil lack han skulle ha ca 1500:- för bakluckan.. Tips gjärna på fler som kan va bra o kanske lite billigare.. här e iaf bilderna
Hejsan idag har man vart i garaget hela dagen suck trött man blir.. De som har hänt är jag har slipat o spacklat det sista på skuffen nu e den redo för lack.. Gumman min har slipat ner hela front plåten för huv låset o de sen Grundat den o lackerat den Så nu väntar man på lön så man kan beställa nya glasfiber skärmar fram sen skicka in skuffen för lackering.. Nu lite bilder från dagens 8H arbete.. Over and out Cheva1987
Hejsan nu har jag hämtat ut min ny lackade bak lucka:)
Men då de inte finns nå intresse kvar elr dåligt me kommentarer så kommer ja ej uppdatera så mkt mer här.. Kommer jobba me bilen o bara ladda upp lite smått.. MVH//Cheva1987
hahaha ja det är lite fuskigt du har ett bra garage med allt som kan behövas plus säkert lika mkt till och jag ligger ute på min parkeringsplats hahaha men ser riktigt spännande ut hoppas det går bra för dig..
hahaha ja det är lite fuskigt du har ett bra garage med allt som kan behövas plus säkert lika mkt till och jag ligger ute på min parkeringsplats hahaha men ser riktigt spännande ut hoppas det går bra för dig..
du e inte ensam om att ligga på parkeringen det får även jag också göra inget vidare har en annan bil som tar upp den lilla platsen man har i garaget
du e inte ensam om att ligga på parkeringen det får även jag också göra inget vidare har en annan bil som tar upp den lilla platsen man har i garaget
tjena jo ska ladda upp mera bilder jusst nu har ja flyttat min bil till ett 15kvadrats garage. Men de går lika bra o jobba i de hehe.. jadu kim hoppas på bästa vill ha bilen klar snart.. Längtar tills man får vrida om nyckeln.. Hehe jo hacke de blir mera race stuk men kommer gå på gata:)
KimsV70 skrev:
Hackev8 skrev:
KimsV70 skrev:
ja motorn e klar för att hinkas ner.. Så de e karosseri kvar sen ska de inhandlas en bmw låda och en konverter så bmw lådan passar mot min rödblockare:) men nu e karossen nästan klart lite svets jobb kvar me rosten:)
okey gäller det alla bmw lådor eller bara vissa? men visst det förklarar iaf varför du behöver en sådan låda till din motor
zf lådan brukar många använda finns redan färdig svetsade bara montera många kör den lådan istället för volvos m90 låda eller m47a den är mer hållbar om man ska lägga några börn eller så om du kollar dom som trycker ner t5 eller bara en enkel 16v så använder dom den lådan
okey är det skapligt billiga lådor då också eller är det så man måste kasta in handduken efter man har köpt en sådan OM nu något skulle behövas framöver ?
okey är det skapligt billiga lådor då också eller är det så man måste kasta in handduken efter man har köpt en sådan OM nu något skulle behövas framöver ?
det är ju beronde på vad man hittar å inte hittar man kan ju alltid fynda om man har tur eller har kontakter så man får det billigt eller ja finns ju även skroten men en färdig har jag för mig att den kostar som den smakar