3187
Sök

Agadiff, på med 19", äter det däck??

255 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
#1
Har skaffat en 740 med agadiff, tänkte slänga på mina 19"are som jag har på 940in egentligen.

Tänkte därför fråga er som är kunniga, äter det upp däcken helt (utan att burna) däcken är splitter nya..
vill inte köra 50mil sen köpa nya däck, för då får det bli klappsänkt med plåt..

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

2 046 Inlägg
15 juni 2012
#3
De kommer säga nomnomnomnom

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

460 Inlägg
15 juni 2012
#4
MattiasHedberg skrev:
Har skaffat en 740 med agadiff, tänkte slänga på mina 19"are som jag har på 940in egentligen.

Tänkte därför fråga er som är kunniga, äter det upp däcken helt (utan att burna) däcken är splitter nya..
vill inte köra 50mil sen köpa nya däck, för då får det bli klappsänkt med plåt..

bättre du slänger på plåtisar ibak och sladdar i varje sväng! smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

2 656 Inlägg
15 juni 2012
#5
MattiasHedberg skrev:
Har skaffat en 740 med agadiff, tänkte slänga på mina 19"are som jag har på 940in egentligen.

Tänkte därför fråga er som är kunniga, äter det upp däcken helt (utan att burna) däcken är splitter nya..
vill inte köra 50mil sen köpa nya däck, för då får det bli klappsänkt med plåt..

ja det kommer käka upp dina däck finns en andledning till att gamla volvos med svettsdiff åker på plåtisar hjahaa


385 Inlägg
15 juni 2012
#6
haha vfr i helafriden svetsa och sen köra med 19 på? lämna dom åt sidan kommer både äta diff koppling låda och däck med 235 bak! håll han orginal eller kör med torra gamla vinterdäck med ryckna dubb!

börn i varje hörn är fett rätt;)

766 Inlägg
15 juni 2012
#8
du kommer få punka i första kurvan

12 086 Inlägg
16 juni 2012
#9
Du kommer ju troligen knäcka en drivaxel rätt snart dessutom. Vrida omkring på 225+ utan flex i stommen lär ju matta ut drivaxlarna direkt.

9 117 Inlägg
16 juni 2012
#10
kannebanne skrev:
De kommer säga nomnomnomnom

Hehe, å asfalten säger SMASKENS! tongue lol


2 046 Inlägg
16 juni 2012
#11
Putteliten skrev:
kannebanne skrev:
De kommer säga nomnomnomnom

Hehe, å asfalten säger SMASKENS! tongue lol

Absolut, sen på med nya däck.. nomnomnomnomnom

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

310 Inlägg
16 juni 2012
#12
http://www.returbilen.se/

På returbilen kostar en Bakaxel 500 spänn om man orkar pilla bort den själv. Det motsvarar två stycken 19 tums gummin, det blir inte mycket i däck väg för den nätta summan ens om man hittar begagnade puckar. Bakaxelbytet betalar sig ju rätt snabbt.


385 Inlägg
16 juni 2012
#13
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA:lol:
kannebanne skrev:
Putteliten skrev:
kannebanne skrev:
De kommer säga nomnomnomnom

Hehe, å asfalten säger SMASKENS! tongue lol

Absolut, sen på med nya däck.. nomnomnomnomnom

börn i varje hörn är fett rätt;)

310 Inlägg
16 juni 2012
#14
A-Ford från 1928 hade väl smala 19 tums svålar? Dom kanske går att svänga med?


Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
16 juni 2012
#15
Absinthe-Racing skrev:
A-Ford från 1928 hade väl smala 19 tums svålar? Dom kanske går att svänga med?

med träfälgar big_smile det är grejor det


385 Inlägg
16 juni 2012
#16
GRYMT HÅLLBART big_smile
Alex-s skrev:
Absinthe-Racing skrev:
A-Ford från 1928 hade väl smala 19 tums svålar? Dom kanske går att svänga med?

med träfälgar big_smile det är grejor det

börn i varje hörn är fett rätt;)

310 Inlägg
16 juni 2012
#17
smekallracing skrev:
GRYMT HÅLLBART big_smile
Alex-s skrev:
Absinthe-Racing skrev:
A-Ford från 1928 hade väl smala 19 tums svålar? Dom kanske går att svänga med?

med träfälgar big_smile det är grejor det


Jäpp, rätt skötsel och dom håller över 80 år, än så länge!


5 111 Inlägg
16 juni 2012
#18
Alex-s skrev:
Absinthe-Racing skrev:
A-Ford från 1928 hade väl smala 19 tums svålar? Dom kanske går att svänga med?

med träfälgar big_smile det är grejor det

Nej, det är trådekrar på model A. smile


Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
17 juni 2012
#19
Absinthe-Racing skrev:
smekallracing skrev:
GRYMT HÅLLBART big_smile
Alex-s skrev:
med träfälgar big_smile det är grejor det


Jäpp, rätt skötsel och dom håller över 80 år, än så länge!

Nu finns det ju så bra trä färg som håller i 15 år med ju! big_smile
Senast redigerat av Andyy90 (17 juni 2012)

~Andy~

446 Inlägg
17 juni 2012
#20
jag har hårt ställd lamelldiff på 225 breda c-däck o jag byter däck ofta, med svetsad diff kommer du få byta ännu oftare.. inte kul med tanke på priset på 19" svålar...

stora breda däck har en väldigt mjuk gummiblandning för att klara bullerkraven, därför slits dom fort och skapar enorm belastning på bakaxeln då du får ett mycket bättre fäste.
folk i baksätet i kombination med en tvär sväng i högre fart resulterar i en bredsladd eller rasad axel wink


Sök