stenbergg skrev:
Jo jag förstår att de vill ha betalt för arbetstid och delarna men borde de inte kunnat felsökt bättre? Hittade detta fel innan de monterat nya kylaren? Kanske tänkt efter lite att något mer borde ha hänt om kylaren spruckit? Jag har ingen aning!
Det är en 13år gammal bil med ca 17 000 på mätaren så den är ju inte värd många kronor men om man lagar den och slutar dra tunga lass med släpkärran håller den nog en stund till=)
FLindgren skrev:
Dom måste ju montera det nya kylet för att se så motorn är ok(det är arbetstid och delar). Och sen ser dom att det är mer fel. be dom laga eller hämta bilen men det är väll klart du måste betala för det arbetet dom gjort, tyvärr.. Kostar dom ju bara ännu mer att ta ur delarna.
Sen tycker jag att de tär fel att säga att bilen är för gammal för att lagas. Byter du topppackning och planar toppen kanske den går 20 000 mil till?
Men stå på dig och hör med konsumentnissen. du kanske har tur
har de gjort felsökning ska veta vart ligger fel,(en eller flera) och meddela dig att det kan vara även toppen,bortom kylaren.
INNAN de säger att det är inte lönt mm.
Min vita bil har gått 35,6++ tusen mil o rullar fint!
Fråga vad kostar det att fixa även toppen så att det rullar o efter den affär sök en seriös bilmek.
-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)