Hmm.. ja det finns ju delade meningar kring detta ämne, det är ju helt klart.
Jag kör "alltid försiktigt men aningens fort" haha som nån sa.
Det finns vägar som man skall köra långsamt på och vägar där man kan köra fortare, det håller jag med om till fullo.
Tex. vid skolor 30-50 sträckor med busshållplatser eller annat finns det ju en anledning till varför man inte skall köra fortare, och det är inte mer än rätt tycker jag!
På motorvägarna som är raka och fina kan man köra snabbare, om vädret tillåter såklart!
Man kan ju få vattenplaning om man kör långsammare än 110km/h också som ett exempel.
Varierade hastighetsskyltar skulle göra sig bra.
2-1 vägarna som någon nämne och den frustration som byggs upp när man kan hamna bakom en lastbil som inte får köra snabbare än 80 eller 90 beroende på släp. Resulterar oftast vad jag sett och märkt att folk skall om till varje pris så får vägen uppnar upp sig till 2 filigt igen. Kan själv känna igen mig lite om jag har brottom.
Ang. dyrare böter, så var det väl väntat?
Sen om jag tycker att det är bra eller inte det låter jag vara osagt.
Det är bra på det viset att de skrämmer folk som kör för fort och att det på så sätt inte hamnar i en situation där hastigheten är för hög för deras eget bästa.
Samtidigt som det svider om man själv skulle åka på bötern, vilket jag aldrig gjort som tur är.
Ang. smutsig regskylt, så tycker jag att det är löjligt att ha dyr böter. Tänker man på alla som pendlar eller yrkestrafiken som ligger ute på vägarna och plöjer hela tiden, så skulle ju alla ha böter.
Vem går med en sprayflaska och torkar med papper så fort man tar en fikapaus?
Och snön blir ju som ett klister där bak, det har jag själv märkt när man åker långt.
Det är ju inte så att man ser sina egna skyltar när man sitter i bilen. De kan ju bli redigt smutsiga på några timmar..