2808
Sök

Fortkörning straffar sig rejält nu.

Avstängd
121 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
#1
Då börjar förändringarna i sverige. Fortkörning kostar skjortan. De har höjt det med MINST det dubbla.

Mer info: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 83,00.html

Det är sorgligt sad
Senast redigerat av UnderBilen (22 september 2006)

Swedish And Japanesee engineering in da house

50 Inlägg
22 september 2006
#2
tur att min koppling är så dålig så jag aldrig kan köra för fort då! smile


Avstängd
121 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
#3
Aceda skrev:
tur att min koppling är så dålig så jag aldrig kan köra för fort då! smile
haha, stackare tongue

Swedish And Japanesee engineering in da house

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
22 september 2006
#4
Om dom nu ska höjja böterna så kan dom ju även höjja hastigheterna på dom vägar som tål det!

555 Inlägg
22 september 2006
#5
eller göra ett prov på hur snabbt man kan klara att köra på ett antal olika vägar så får man ett intyg på det smile

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
22 september 2006
#6
nja, blir högre böter på bortplockade/med flit nedskitade regplåtar oxå... var det 1500 spänn? blir bra med A4:an på vintern, den drar på sej snö i röven som en hel spånsug... kör man tillräckligt långt så syns inte ens bromsljusen...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
22 september 2006
#7
Tycker faktiskt att det är bra att dom höjer trafikböterna, kanske folk kan köra lite lungnare på våra vägar.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Leg. Spådam
816 Inlägg
23 september 2006
#8
Vad fan är där att gnälla över? Såhär är lagen och den ska följas. Hur gamla är ni egentligen? För det här är logik som småbarn och pensionärer kör med...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

215 Inlägg
23 september 2006
#9
Merclone skrev:
Vad fan är där att gnälla över? Såhär är lagen och den ska följas. Hur gamla är ni egentligen? För det här är logik som småbarn och pensionärer kör med...
Pensionärer..är dom fortkörare? Måste man va en snorunge enligt dig för att tycka att dom där bötesbeloppen är helt sjuka?? Synd att man inte fick ett års fängelse för att man körde 40km/h för fort på våra vägar va...? - Moralkärring.

Wankel
1 080 Inlägg
23 september 2006
#10
dom här beloppen är ju inte ens rimliga...fy fan

MDS Västerås

41 Inlägg
23 september 2006
#11
håller med dig totalt stiFf .... för höga enligt mig.. nästan hela lönen som ryker om man kör för fort hmm


82 Inlägg
23 september 2006
#12
Bra att dom höjer böterna, så kidsen i 740isarna ännu hellre försöker gasa ifrån polisen för att slippa bli fattigare. Så det blir ännu mer trafikolyckor! Härligt!

264 Inlägg
23 september 2006
#13
Ojoj... 1500kr om man kör utan regplåt framtill (!) Fan jag antar att jag får plocka ner den från rutan nu..

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
23 september 2006
#14
Äntligen!! Skulle inte skada om de höjde ännu mer. Kanske folk börjar vakna upp och köra som just.. folk, och inte som idioter eftersom det tydligen inte har straffat sig tillräckligt tidigare.
Till er som beklagar sig: Kör med insidan nu... tänk till en extra gång innan du klampar på gasen lite mycket.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Administratör
11 855 Inlägg
23 september 2006
#15
UnderBilen skrev:
Då börjar förändringarna i sverige. Fortkörning kostar skjortan. De har höjt det med MINST det dubbla.

Mer info: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 83,00.html

Det är sorgligt sad
"De" ?

Det här kommer direkt från sossarna, och har inget att göra med att alliansen vann valet. Det hade höjts oavsett valutgången.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 644 Inlägg
23 september 2006
#16
Cascade skrev:
Ojoj... 1500kr om man kör utan regplåt framtill (!) Fan jag antar att jag får plocka ner den från rutan nu..
Nej gör inte de din va riktigt snygg utan.. Skulle ja va du när snuten frågar
- var har du reggplåten då ?
= Ja har precis lackat om fronten så ja vill inte sätta på den nu för de blir ett stort fyrkantigt märke då.. sad

Sen hoppas på de bästa big_smile

Johan Lindgren

Fisketokig
2 997 Inlägg
23 september 2006
#17
Högis skrev:
håller med dig totalt stiFf .... för höga enligt mig.. nästan hela lönen som ryker om man kör för fort hmm
Kanske det som är meningen, att det ska svida...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Avstängd
121 Inlägg
23 september 2006
Trådstartare
#18
chrizz skrev:
UnderBilen skrev:
Då börjar förändringarna i sverige. Fortkörning kostar skjortan. De har höjt det med MINST det dubbla.

Mer info: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 83,00.html

Det är sorgligt sad
"De" ?

Det här kommer direkt från sossarna, och har inget att göra med att alliansen vann valet. Det hade höjts oavsett valutgången.
Okej, Jag är inte så inne i politik. Förlåt.?

Swedish And Japanesee engineering in da house

Administratör
11 855 Inlägg
23 september 2006
#19
UnderBilen skrev:
chrizz skrev:
UnderBilen skrev:
Då börjar förändringarna i sverige. Fortkörning kostar skjortan. De har höjt det med MINST det dubbla.

Mer info: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 83,00.html

Det är sorgligt sad
"De" ?

Det här kommer direkt från sossarna, och har inget att göra med att alliansen vann valet. Det hade höjts oavsett valutgången.
Okej, Jag är inte så inne i politik. Förlåt.?
Hehe, jag menade inte så, men det står ju faktiskt i artikeln till och med "Det var för två år sedan som polisen och Vägverket bestämde att alla bötesbelopp i trafiken skulle höjas".

mvh.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Wankel
1 080 Inlägg
23 september 2006
#20
jonesono skrev:
Äntligen!! Skulle inte skada om de höjde ännu mer. Kanske folk börjar vakna upp och köra som just.. folk, och inte som idioter eftersom det tydligen inte har straffat sig tillräckligt tidigare.
Till er som beklagar sig: Kör med insidan nu... tänk till en extra gång innan du klampar på gasen lite mycket.
så du kör aldrig nånsin "som en idiot" och kör liiite för fort???

MDS Västerås


Sök