3270
Sök

BMW E36 328 Turboprojekt Tänkt "sneak" bygge

Lekbil med turbo:)

75 134 Visningar
Uppdaterades senast 18 augusti 2013
127 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
#41
Tobiashakansson skrev:
Davidniilsson skrev:
BTek skrev:
Far åt he*vete vad det går undan nilsson! GRYMT impad på hur duktigt du gjort detta! som du kan! smile
får dra mig själv i pungen och komma förbi! vägrar att missa detta! big_smile

återigen! grymt bra jobbat!

haha nja har tagit längre tid än planerat men det är ekonomin som kärvar:( sen e jag lat;) aaföfan bara kom ! smile
Tackarr!smile

varför nämnde du inte mig i ditt tack meddelande ? wink fan jag som körde hem bilen wink

men du e så kass så sket i det:D


127 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
#42
kostade på den slangar till oljeretur, slangar till vevhusvent. och oljetryck med kopplingar oxå;)
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-79a766fba57af113f911bbff4e8bb6d6.jpg

börjar likna en bil snart
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-8e2d0835562f6703a046453da498c8bb.jpg


127 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
#43
blev en eftermidda i garaget idag så hämtade höger framdörr från richardssons och fick smäckt på´na
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-195a431a86b3dfde1f6217291dca9879.jpg

oljetryck, oljetemp givare och turbotrycks slang e på, motorn färdig för att sänkas ner i bilen i veckan big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-20c7a66389cff783a8e417be72f85bb7.jpg

slangkopplingar till vevhus venten, sätter dom på toppen av ventilkåpan
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-7c3ffa65c0188b3e8a79f28bc71c177c.jpg


127 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
#44
i med de tyska stålet!
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-99b2c4a53d8493e53daa8a1fa00e3170.jpg

och så va den i, firar tobbe med o lufta brunögat mer än vanligt
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-4fbf0f464f985acf053fbe061a462021.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-f9d67363d2daed38104e49a13316d5a3.jpg

paket e kul somfan:D eller iallafall ett tag, sen så kollar man på fakturan..
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-3d318533795b1c04a95d60081904987a.jpg

skålade stolar och 4 punktsbälten, fick göra lite andra fästen för skenorna men förarstolen sitter i nu, glömde ta kort på de
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-56d6796e73d0540487e53541134e1872.jpg

618 tryckplatta och 4 puckad sinter!
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-b9e4d71fe2bace2f7ed06e07188208ba.jpg


199 Inlägg
17 oktober 2012
#45
Fyfan det här såg trevligt ut smile!

127 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
#46
arimoron skrev:
Fyfan det här såg trevligt ut smile!

haha tackar!smile


German Engineering
9 083 Inlägg
18 oktober 2012
#47
Trevligt trevligt wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

127 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
#48
fräääsigt
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168347/168347-866563a5d6a7fe2c2686e5a219d42434.jpg


German Engineering
9 083 Inlägg
21 oktober 2012
#49
Nice med race-stolar wink

Var köpte du de? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

127 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
#50
CarpeDiem skrev:
Nice med race-stolar wink

Var köpte du de? smile

härligt å slippa flyga runt som en tvål i ett badkar;) ridetech:)


German Engineering
9 083 Inlägg
21 oktober 2012
#51
Haha, det har du helt rätt i wink Ok, tack för tipset smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

127 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
#52
någon som vet hur man kan koppla 044 bränslepumpen? original sitter ju bara en i tanken på 328.....
koppla ihop ett till relä och ta styrningen från kablarna som går till original pumpen och sen ström direkt från batteriet? nån som laborerat med skiten förr?smile


1 507 Inlägg
22 oktober 2012
#53
Trevligt projekt! Förstod inte vilka stakar du använde? Är det 325 ickevanosstakar och en 328 vev? Svarvade du kolvarna eller sket du i det?
Prenumeration lagd smile

Mvh
/T


127 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
#54
Tuggummimannen skrev:
Trevligt projekt! Förstod inte vilka stakar du använde? Är det 325 ickevanosstakar och en 328 vev? Svarvade du kolvarna eller sket du i det?
Prenumeration lagd smile

Mvh
/T

tackar! yees stämmer bra, 525 ickevanos stakar men e väl likadan i 325:) och 2.8 liters veven då, sket i att svarva kolvarna och det är original topp packning så vet inte om de blir på tok för högt komp med e85 men tror det ska bli bra;D
Härligt:)


1 507 Inlägg
22 oktober 2012
#55
Okej, ja låter som om det kommer spika ganska lätt hmm Det sägs att det spikar i en sugmotor på 95okt bensin om man har ett kompförhållande på över 11,5:1, men det är bara att prova sig fram och hoppas på det bästa smile Kan dock vara värt att räkna på vilket kompförhållande det blir och hur nära ventilerna kolvarna kommer smile Har du provat dra runt motorn för hand med toppen och kammarna monterade? Man kan ju köra på en 3,5mm mls-packning för att få upp toppen lite smile

Lite info som kanske är användbar: 2,5 veven har 75mm slaglängd och 2,8 har 84mm. Alltså kommer dina kolvar komma 4,5mm högre upp än original m50b25 sugmotor i översta läget. M50b25 har 10,0:1 i kompförhållande original.

Mvh
/T


127 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
#56
Tuggummimannen skrev:
Okej, ja låter som om det kommer spika ganska lätt hmm Det sägs att det spikar i en sugmotor på 95okt bensin om man har ett kompförhållande på över 11,5:1, men det är bara att prova sig fram och hoppas på det bästa smile Kan dock vara värt att räkna på vilket kompförhållande det blir och hur nära ventilerna kolvarna kommer smile Har du provat dra runt motorn för hand med toppen och kammarna monterade? Man kan ju köra på en 3,5mm mls-packning för att få upp toppen lite smile

Lite info som kanske är användbar: 2,5 veven har 75mm slaglängd och 2,8 har 84mm. Alltså kommer dina kolvar komma 4,5mm högre upp än original m50b25 sugmotor i översta läget. M50b25 har 10,0:1 i kompförhållande original.

Mvh
/T

mjoo men är ju vanos kolvarna som sitter på så det ska väl sänka kompet en del med tanke på att dom inte är lika höga?smile jag tänkte först på 2mm koppar packningen från KL, vet ju hur det är å snåla när man bygger motor, det blir antagligen dyrare när nåt smäller men går ju i skolan och jobbar så mycket jag kan för å få pengar till bilen medans man ska ha råd och leva också:D läste lite på internet om dom som kört med samma spec och det har funkat så när jag satt där å läste det samtidigt som jag övervägde mellan en mls för 3000 eller en original för 600 så var valet inte svårt^^ men som sagt blir till å testa!smile
läste genom din tråd om sugtrimningen förresten, det va härlig läsning:D


368 Inlägg
22 oktober 2012
#57
tar & slår följe här känner jag smile


127 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
#58
hemmafixarn skrev:
tar & slår följe här känner jag smile

gör du rätt i!smile


G4Z Racing
132 Inlägg
22 oktober 2012
#59
Galet najs projekt! Fint stuk på den med - den kommer gå fint smile Självklart blir det till att prenumerera

Titta gärna in på www.g4z-racing.com om du är intresserad av vad jag skruvar med!
Bmw E36 320i byggs om till banbil!

127 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
#60
Ceasarsalladen skrev:
Galet najs projekt! Fint stuk på den med - den kommer gå fint smile Självklart blir det till att prenumerera

bugar å bockar:)



Sök