Far åt he*vete vad det går undan nilsson! GRYMT impad på hur duktigt du gjort detta! som du kan! får dra mig själv i pungen och komma förbi! vägrar att missa detta!
återigen! grymt bra jobbat!
haha nja har tagit längre tid än planerat men det är ekonomin som kärvar:( sen e jag lat;) aaföfan bara kom ! Tackarr!
varför nämnde du inte mig i ditt tack meddelande ? fan jag som körde hem bilen
någon som vet hur man kan koppla 044 bränslepumpen? original sitter ju bara en i tanken på 328..... koppla ihop ett till relä och ta styrningen från kablarna som går till original pumpen och sen ström direkt från batteriet? nån som laborerat med skiten förr?
Trevligt projekt! Förstod inte vilka stakar du använde? Är det 325 ickevanosstakar och en 328 vev? Svarvade du kolvarna eller sket du i det? Prenumeration lagd
Trevligt projekt! Förstod inte vilka stakar du använde? Är det 325 ickevanosstakar och en 328 vev? Svarvade du kolvarna eller sket du i det? Prenumeration lagd
Mvh /T
tackar! yees stämmer bra, 525 ickevanos stakar men e väl likadan i 325:) och 2.8 liters veven då, sket i att svarva kolvarna och det är original topp packning så vet inte om de blir på tok för högt komp med e85 men tror det ska bli bra;D Härligt:)
Okej, ja låter som om det kommer spika ganska lätt Det sägs att det spikar i en sugmotor på 95okt bensin om man har ett kompförhållande på över 11,5:1, men det är bara att prova sig fram och hoppas på det bästa Kan dock vara värt att räkna på vilket kompförhållande det blir och hur nära ventilerna kolvarna kommer Har du provat dra runt motorn för hand med toppen och kammarna monterade? Man kan ju köra på en 3,5mm mls-packning för att få upp toppen lite
Lite info som kanske är användbar: 2,5 veven har 75mm slaglängd och 2,8 har 84mm. Alltså kommer dina kolvar komma 4,5mm högre upp än original m50b25 sugmotor i översta läget. M50b25 har 10,0:1 i kompförhållande original.
Okej, ja låter som om det kommer spika ganska lätt Det sägs att det spikar i en sugmotor på 95okt bensin om man har ett kompförhållande på över 11,5:1, men det är bara att prova sig fram och hoppas på det bästa Kan dock vara värt att räkna på vilket kompförhållande det blir och hur nära ventilerna kolvarna kommer Har du provat dra runt motorn för hand med toppen och kammarna monterade? Man kan ju köra på en 3,5mm mls-packning för att få upp toppen lite
Lite info som kanske är användbar: 2,5 veven har 75mm slaglängd och 2,8 har 84mm. Alltså kommer dina kolvar komma 4,5mm högre upp än original m50b25 sugmotor i översta läget. M50b25 har 10,0:1 i kompförhållande original.
Mvh /T
mjoo men är ju vanos kolvarna som sitter på så det ska väl sänka kompet en del med tanke på att dom inte är lika höga? jag tänkte först på 2mm koppar packningen från KL, vet ju hur det är å snåla när man bygger motor, det blir antagligen dyrare när nåt smäller men går ju i skolan och jobbar så mycket jag kan för å få pengar till bilen medans man ska ha råd och leva också:D läste lite på internet om dom som kört med samma spec och det har funkat så när jag satt där å läste det samtidigt som jag övervägde mellan en mls för 3000 eller en original för 600 så var valet inte svårt^^ men som sagt blir till å testa! läste genom din tråd om sugtrimningen förresten, det va härlig läsning:D