2583
Sök

VILKEN BIL?? Behöver råd av erfarna bilförare!

2 Inlägg
21 juni 2012
#21
Vw Golf brukar alltid funka, drar lite, billig att äga. Ser bra ut.

Årsskatt: 1600 kr
Tex som denna :http://www.blocket.se/trelleborg/Volkswagen_Golf_1_8_20v_Highline_klima_41105463.htm?ca=23_8&w=1

40 Inlägg
24 juni 2012
#22
Den ultimata bilen för den pengen enligt mig är helt klart
nissan almera halvkombi. Klart kvalité långt över getz, och riktigt skönt att köra, bra ljudkomfort och drar lite bensin även fast du har lite klipp i motorn (Drar runt 0.7)
Är även kedja så du slipper kamremsbyten=Billig service , till skillnad från golf som är en mycket bra bil, är denna billigare, ett mer prisvärt alternativ.
Se upp för rost, slitage och dåliga förare, värkar vara en del som lider av.
Denna bil hade även mycket fin besiktningstatistik innan bilsmart.se försvann.
Begtestad: Automotor sport.


Finns 3 i götebort, en med trasig ac(går få riktigt billigt)
och två i din prisklass hos handlare med rimliga mil på mätaren och inte jättegamla,



Länkar Begtest :
Trasig ac annas :http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_Almera_1_8__114_hk___Nybesiktad_41007554.htm?ca=15&w=1
Bilfirma: http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_A … 15&w=1

Länkar: biltest:
http://www.automotorsport.se/artiklar/b … trotjanare

Länkar

Spontan, gillar att polera, och lära mig mer om meckandet

40 Inlägg
24 juni 2012
#23
Ps det som står i testen om bullirig stämmer inte på de nyare modellerna...

Spontan, gillar att polera, och lära mig mer om meckandet

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 juni 2012
#24
Är Nissan aktuella tycker jag att Primera utan tvekan ger mycket mer bil för pengarna till samma kostnad som en Almera, däremot upplever jag Nissan´s modeller som bullriga oavsett. Det är inte hela världen, motsvarande Golf eller Civic är inte mycket bättre.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
24 juni 2012
#25
F4S4N skrev:
Volvo S/V40 skulle jag kikat på. För 35000kr får du en helt okej sådan. Gärna då med 2.0T motorn som går att köra någorlunda billigt. Känns som en billig bil att äga både reservdelsmässigt och servicemässigt sett.

Franska bilar bör du hålla dig borta från. Dom hör hemma i Frankrike! smile

sa han och rekommenderar en S/V40 som är en blandning av Renault och Mitsubishi Carisma...

Min personliga åsikt om man ska ha en a till b bil så är det att den ska vara enkel, ju mer finesser (i synnerhet elekronik) den har desto mera som kan jävlas. Asiatiska bilar (japs, koreaner etc) har normalt sett mindre elektroniska finesser men sämre rostskydd än exempelvis tyska bilar, rost motverkas bäst genom att tvätta bilen ofta, inte nödvändigtvis med  svamp och schampoo, det räcker att göra en gång i månaden beroende på hur petig man är med att det ska vara blankt och fint, spolar man bilen, särskilt undertill en gång i veckan året runt och därigenom "byter skit" så håller man efter rosten bra och låter den inte gro in och få fäste lika lätt. Detta kombinerat med vaxning vår och höst ger en bil som håller sig fin i lacken länge.
Angående Hyundai så verkar det vara driftsäkra bilar, syrran är inne på sin andra (hon krockade den första rätt rejält) men hon har aldrig gjort något annat med dem än just serva och byta däck...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
24 juni 2012
#26
TS_quattro skrev:
F4S4N skrev:
Volvo S/V40 skulle jag kikat på. För 35000kr får du en helt okej sådan. Gärna då med 2.0T motorn som går att köra någorlunda billigt. Känns som en billig bil att äga både reservdelsmässigt och servicemässigt sett.

Franska bilar bör du hålla dig borta från. Dom hör hemma i Frankrike! smile

sa han och rekommenderar en S/V40 som är en blandning av Renault och Mitsubishi Carisma...

Min personliga åsikt om man ska ha en a till b bil så är det att den ska vara enkel, ju mer finesser (i synnerhet elekronik) den har desto mera som kan jävlas. Asiatiska bilar (japs, koreaner etc) har normalt sett mindre elektroniska finesser men sämre rostskydd än exempelvis tyska bilar, rost motverkas bäst genom att tvätta bilen ofta, inte nödvändigtvis med  svamp och schampoo, det räcker att göra en gång i månaden beroende på hur petig man är med att det ska vara blankt och fint, spolar man bilen, särskilt undertill en gång i veckan året runt och därigenom "byter skit" så håller man efter rosten bra och låter den inte gro in och få fäste lika lätt. Detta kombinerat med vaxning vår och höst ger en bil som håller sig fin i lacken länge.
Angående Hyundai så verkar det vara driftsäkra bilar, syrran är inne på sin andra (hon krockade den första rätt rejält) men hon har aldrig gjort något annat med dem än just serva och byta däck...

Fast det är det ju ändå inte. Det är en Volvo och jag ser inget som har med Renault att göra i den.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!


Sök