Heeeeej, det var inte igår jag uppdaterade här!
Bokade i alla fall besiktning för några dagar sen, och idag (igår) var det dags!
Fick ordning på helljuset i förrgår, eller ja det går inte på spaken, men jag kopplade in en liten vippbrytare istället.
En halvtimme innan besiktningen märkte jag att vindrutespolningen inte fungerade, hade alltså haft bara vatten i så det fryst, skit! Plockade ur luftburken och värmde med värmepistol på behållaren, och hällde i lite sprit, men det ville inte ge sig..
Tröttnade och tänkte att det får väl bli en anmärkning på det då, och plockade tillbaka luftburken och satte mig i bilen för att prova en sista gång, och då sprutade det, yeees!
Åkte sen vidare till besiktningen, och jag visste att han skulle hitta på nåt fel..
Fick vänta en stund medans dom kollade på någon annan bil, stackars 940in stod väl och tänkte att nu dör jag..
Först upp på bromsprovaren, fram var det 2.1 och 2.2 om jag inte minns fel, bak var det 1.9 på båda sidor (Kan slungdiffen kanske ha hjälp till där..?) och handbromsen tog jämnt den med, so far so good!
Upp på lyften för att kika lite leder mm, och allt var bra! Det enda han hade att klaga på var bränslefiltret som var lite väl rostigt, annars var den riktigt fräsch. Vet inte vem av oss som var mest förvånad!
Sen tog han en liten sväng med den, och sen kollades avgasvärdena, och dom låg preciiiis på gränsen!
Tutan lät som den kom från en T-ford sa han, så den ska jag fixa, men det blev ingen ombesiktning!
Bilen hade stått sen i början av juni med lite bränsle i tanken, så det har nog hunnit bli lite kondens där i, men direkt efter besiktningen tankade jag i 30 liter och efter det har den gått bättre och bättre känns det som.
Har hunnit snygga till vinterhjulen också, slarvade lite med underarbetet men snyggare än rost iaf!
Det var nog allt för i dag, eller förresten jag bytte nummerplåten i bak i kväll, gjorde ganska stor skillnad.
Tänkte ev. måla huven vit, typ sidorna och lämna mitten svart eller tvärt om.
Lite sugen på vita blinkers runtom och en liten vinge också!
Over & out, GL-burnout.