TBOC_Razor skrev:
AndreasPlars skrev:
olof102 skrev:
Man sätte i mindre kolvar med klenare kolvringar, minskade ner på alla lagerytor för att få mindre friktion, klenare topp m.m
Samma lager överallt! så det stämmer inte. Däremot kolvar som inte är riktigt lika starka och framför allt klart mindre förlåtande för spikningar!
Toppen är inte klenare.Men försöker man att varva mycket med originalkammarna så kan det gå illa ibland, men det beror inte på toppen i sig.
M.V.H.
En helt original standardtopp på en T7-motor är god för 400hk så nej, inte direkt klen
Det som är första hindret vid trimning av T7:an är som sagt kolvarna som bör bytas en bit innan 300hk helst men sen bör det vara fritt blås upp till 400hk då toppen inte vill mer.
går och åka med 600hk med t7 topp också....det är dem mjuka ventilfjädrarna som sätter stopp
att varva mer än 6500 gillar inte en T7 i längden...därför byter endel till T5-topp med tex volvo fjädrar, då kan man lugnt varva 7200.
Senast redigerat av kwansa (16 juli 2012)
Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.