3335
Sök

Audi A4 1.8T-quattro -96 felkoder.

46 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
#1
har dessa felkoder, kan det vara så att alla har en gemensam jord, och den är kass? någon som har en bra plan ?
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154974/154974-a9bf5b3ffb94101879829277faaf9490.jpg


46 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
#2
snälla, hjälp ?


Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
29 juni 2012
#3
sebastiab skrev:
har dessa felkoder, kan det vara så att alla har en gemensam jord, och den är kass? någon som har en bra plan ?
http://www1.garaget.org/gallery/images/155/154974/154974-a9bf5b3ffb94101879829277faaf9490.jpg

Hej, snacka med min arbetskollega som är elektriker på VAG och här har du lite tips på felen.

Luftmassemätare och lambda sond går på samma jord, 99% är det massemätaren som är kass.

Laddtrycks givare är en kabel i handsken som knäcks, den kan du reperera genom att byta stiftet mot ett nytt

N80 kollar du genom låta bilen gå på tomgång och den klickar en del får släppa trycket i bränsletanken så den inte sugs ihopa. Sitter vid luftfilterboxen (N80 är en rund ventil ca 40mm lång) är ofta sönder på äldre VW/AUDI

Hoppas det löser lite av dina probs

mvh
Valle

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

46 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
#4
tack så jätte mycket! du sparade mig precis ett par 1000... tänkte köpa ny kabelhärva, turbo, magnetventil, och ja.. allt dedär som var fel för ingen kunde hjälpa mig, men nu kan jag anväda de pengarna till annat skoj istället, tack!!


2 403 Inlägg
30 juni 2012
#5
valle22 skrev:
sebastiab skrev:
har dessa felkoder, kan det vara så att alla har en gemensam jord, och den är kass? någon som har en bra plan ?
http://www1.garaget.org/gallery/images/155/154974/154974-a9bf5b3ffb94101879829277faaf9490.jpg

Hej, snacka med min arbetskollega som är elektriker på VAG och här har du lite tips på felen.

Luftmassemätare och lambda sond går på samma jord, 99% är det massemätaren som är kass.

Laddtrycks givare är en kabel i handsken som knäcks, den kan du reperera genom att byta stiftet mot ett nytt

N80 kollar du genom låta bilen gå på tomgång och den klickar en del får släppa trycket i bränsletanken så den inte sugs ihopa. Sitter vid luftfilterboxen (N80 är en rund ventil ca 40mm lång) är ofta sönder på äldre VW/AUDI

Hoppas det löser lite av dina probs

mvh
Valle

Den kabeln ställde till med en jävla massa problem i min a4 -.- Ända tills jag drog bak "gummit" på sjävla kontakten och såg det löjliga felet ^^ Körde några månader utan ladd och det var spännande....


46 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
#6
ladd har jag, men det svajar och är ojämnt som fan!
och aningen högt ibland, ibland får man skjuts av 1,7 bar..


Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
30 juni 2012
#7
Nybergrobin skrev:
valle22 skrev:
sebastiab skrev:
har dessa felkoder, kan det vara så att alla har en gemensam jord, och den är kass? någon som har en bra plan ?
http://www1.garaget.org/gallery/images/155/154974/154974-a9bf5b3ffb94101879829277faaf9490.jpg

Hej, snacka med min arbetskollega som är elektriker på VAG och här har du lite tips på felen.

Luftmassemätare och lambda sond går på samma jord, 99% är det massemätaren som är kass.

Laddtrycks givare är en kabel i handsken som knäcks, den kan du reperera genom att byta stiftet mot ett nytt

N80 kollar du genom låta bilen gå på tomgång och den klickar en del får släppa trycket i bränsletanken så den inte sugs ihopa. Sitter vid luftfilterboxen (N80 är en rund ventil ca 40mm lång) är ofta sönder på äldre VW/AUDI

Hoppas det löser lite av dina probs

mvh
Valle

Den kabeln ställde till med en jävla massa problem i min a4 -.- Ända tills jag drog bak "gummit" på sjävla kontakten och såg det löjliga felet ^^ Körde några månader utan ladd och det var spännande....

ganska vanligt, men så blir det när fabrikerna snålar en lite extra cm kabel smile det blir lite pengar i slutändan för dem men drabbar oss "kunder"

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
30 juni 2012
#8
sebastiab skrev:
tack så jätte mycket! du sparade mig precis ett par 1000... tänkte köpa ny kabelhärva, turbo, magnetventil, och ja.. allt dedär som var fel för ingen kunde hjälpa mig, men nu kan jag anväda de pengarna till annat skoj istället, tack!!

inga problem kul man kan hjälpa till, kollade lite på forumet en kväll sedan alla här hemma låg och sov smile
som du nämnde själv innan kan man göra lite annat för de pengarna smile

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

46 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
#9
nu till nästa grej.. vart tusan kan man köpa nya kabelhärvor ? vill ha det rent och snyggt, inte ''laga'' alla kablar & kontakter..  eller någon väldigt duktig som kan hjälpa till som bor i närheten ? (3 mil utanför Eskilstuna, Malmköping..)


Diesel ska man ha!
482 Inlägg
2 juli 2012
#10
Ingen ide att gå till audi eller någon reservdelsfirma då de endast säljer kabelhärvan komplett. Det du kan göra är att du nämner artikelnumret på kontaktstycket och sedans säger du att du behöver si och så många kablar som det sitter i det kontaktstycket. Då får du fräscha kablar, stift och kontaktstycke och behöver då endast reparera  ett par kablar. VAG's kabel repsats är enkel och bra att hålla på med.. Brukar använda lödskarvhylsor och det funkar bra!

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
2 juli 2012
#11
sebastiab skrev:
nu till nästa grej.. vart tusan kan man köpa nya kabelhärvor ? vill ha det rent och snyggt, inte ''laga'' alla kablar & kontakter..  eller någon väldigt duktig som kan hjälpa till som bor i närheten ? (3 mil utanför Eskilstuna, Malmköping..)

det blir bättre du gör det själv och lägger en isolering själv, det är relativt långt ner så man bör inte se det. Vi lagar allt utan att göra större ingrepp med byten av kabelstammar.

mvh
Valle

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

46 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
#12
valle22 skrev:
sebastiab skrev:
nu till nästa grej.. vart tusan kan man köpa nya kabelhärvor ? vill ha det rent och snyggt, inte ''laga'' alla kablar & kontakter..  eller någon väldigt duktig som kan hjälpa till som bor i närheten ? (3 mil utanför Eskilstuna, Malmköping..)

det blir bättre du gör det själv och lägger en isolering själv, det är relativt långt ner så man bör inte se det. Vi lagar allt utan att göra större ingrepp med byten av kabelstammar.

mvh
Valle

jag hajar inte riktigt detta svar? ''vi lagar utan att göra större ingrepp med byten av kabelstammar'' vi ? tongue


46 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
#13
jag är för efterbliven för att.. fatta ett skit, borde fan lägga ner bil-drömmen..


Avstängd
10 388 Inlägg
7 juli 2012
#14
Nybergrobin skrev:
valle22 skrev:
sebastiab skrev:
har dessa felkoder, kan det vara så att alla har en gemensam jord, och den är kass? någon som har en bra plan ?
http://www1.garaget.org/gallery/images/155/154974/154974-a9bf5b3ffb94101879829277faaf9490.jpg

Hej, snacka med min arbetskollega som är elektriker på VAG och här har du lite tips på felen.

Luftmassemätare och lambda sond går på samma jord, 99% är det massemätaren som är kass.

Laddtrycks givare är en kabel i handsken som knäcks, den kan du reperera genom att byta stiftet mot ett nytt

N80 kollar du genom låta bilen gå på tomgång och den klickar en del får släppa trycket i bränsletanken så den inte sugs ihopa. Sitter vid luftfilterboxen (N80 är en rund ventil ca 40mm lång) är ofta sönder på äldre VW/AUDI

Hoppas det löser lite av dina probs

mvh
Valle

Den kabeln ställde till med en jävla massa problem i min a4 -.- Ända tills jag drog bak "gummit" på sjävla kontakten och såg det löjliga felet ^^ Körde några månader utan ladd och det var spännande....

Du borde haft "limpladd" iaf? (0.3) (om N75:an strular menar jag)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 403 Inlägg
7 juli 2012
#15
sebastiab skrev:
jag är för efterbliven för att.. fatta ett skit, borde fan lägga ner bil-drömmen..

Håller med dig tongue  Nästa investering för mig blir en trampcykel....

Dem är alltid trogen och man kan skruva själv utan huvudbry pga felkoder osv big_smile


Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
7 juli 2012
#16
sebastiab skrev:
jag är för efterbliven för att.. fatta ett skit, borde fan lägga ner bil-drömmen..

handlar inte om det utan hur pass mycket folk vet eller kan om bilar. Ibland kan det vara svårt att förklara på ett korrekt sätt, än värre är att skriva det som här. Men riktlinjerna du fått räcker långt väl   smile

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

46 Inlägg
11 juli 2012
Trådstartare
#17
it_mutt skrev:
Nybergrobin skrev:
valle22 skrev:

Hej, snacka med min arbetskollega som är elektriker på VAG och här har du lite tips på felen.

Luftmassemätare och lambda sond går på samma jord, 99% är det massemätaren som är kass.

Laddtrycks givare är en kabel i handsken som knäcks, den kan du reperera genom att byta stiftet mot ett nytt

N80 kollar du genom låta bilen gå på tomgång och den klickar en del får släppa trycket i bränsletanken så den inte sugs ihopa. Sitter vid luftfilterboxen (N80 är en rund ventil ca 40mm lång) är ofta sönder på äldre VW/AUDI

Hoppas det löser lite av dina probs

mvh
Valle

Den kabeln ställde till med en jävla massa problem i min a4 -.- Ända tills jag drog bak "gummit" på sjävla kontakten och såg det löjliga felet ^^ Körde några månader utan ladd och det var spännande....

Du borde haft "limpladd" iaf? (0.3) (om N75:an strular menar jag)

limpladd? menar du orignalladd ?


Avstängd
10 388 Inlägg
11 juli 2012
#18
Nej...originalladd är ju 0,5 ... i limpmode så laddar den 0,3

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

46 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#19
jaså, jag har aldrig haft en bil med originalladd, ( som har haft turboklocka ) så i dident have a clue, men nu fattar jag vad du menar! men, nej.. det har jag som sagt icke, 1.4 bar som sjunker till 0.9


Avstängd
10 388 Inlägg
12 juli 2012
#20
Har du orginalsnäckan? (dvs k03:an)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!


Sök