Hej, snacka med min arbetskollega som är elektriker på VAG och här har du lite tips på felen.
Luftmassemätare och lambda sond går på samma jord, 99% är det massemätaren som är kass.
Laddtrycks givare är en kabel i handsken som knäcks, den kan du reperera genom att byta stiftet mot ett nytt
N80 kollar du genom låta bilen gå på tomgång och den klickar en del får släppa trycket i bränsletanken så den inte sugs ihopa. Sitter vid luftfilterboxen (N80 är en rund ventil ca 40mm lång) är ofta sönder på äldre VW/AUDI
Hoppas det löser lite av dina probs
mvh Valle
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
tack så jätte mycket! du sparade mig precis ett par 1000... tänkte köpa ny kabelhärva, turbo, magnetventil, och ja.. allt dedär som var fel för ingen kunde hjälpa mig, men nu kan jag anväda de pengarna till annat skoj istället, tack!!
Hej, snacka med min arbetskollega som är elektriker på VAG och här har du lite tips på felen.
Luftmassemätare och lambda sond går på samma jord, 99% är det massemätaren som är kass.
Laddtrycks givare är en kabel i handsken som knäcks, den kan du reperera genom att byta stiftet mot ett nytt
N80 kollar du genom låta bilen gå på tomgång och den klickar en del får släppa trycket i bränsletanken så den inte sugs ihopa. Sitter vid luftfilterboxen (N80 är en rund ventil ca 40mm lång) är ofta sönder på äldre VW/AUDI
Hoppas det löser lite av dina probs
mvh Valle
Den kabeln ställde till med en jävla massa problem i min a4 -.- Ända tills jag drog bak "gummit" på sjävla kontakten och såg det löjliga felet ^^ Körde några månader utan ladd och det var spännande....
Hej, snacka med min arbetskollega som är elektriker på VAG och här har du lite tips på felen.
Luftmassemätare och lambda sond går på samma jord, 99% är det massemätaren som är kass.
Laddtrycks givare är en kabel i handsken som knäcks, den kan du reperera genom att byta stiftet mot ett nytt
N80 kollar du genom låta bilen gå på tomgång och den klickar en del får släppa trycket i bränsletanken så den inte sugs ihopa. Sitter vid luftfilterboxen (N80 är en rund ventil ca 40mm lång) är ofta sönder på äldre VW/AUDI
Hoppas det löser lite av dina probs
mvh Valle
Den kabeln ställde till med en jävla massa problem i min a4 -.- Ända tills jag drog bak "gummit" på sjävla kontakten och såg det löjliga felet ^^ Körde några månader utan ladd och det var spännande....
ganska vanligt, men så blir det när fabrikerna snålar en lite extra cm kabel det blir lite pengar i slutändan för dem men drabbar oss "kunder"
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
tack så jätte mycket! du sparade mig precis ett par 1000... tänkte köpa ny kabelhärva, turbo, magnetventil, och ja.. allt dedär som var fel för ingen kunde hjälpa mig, men nu kan jag anväda de pengarna till annat skoj istället, tack!!
inga problem kul man kan hjälpa till, kollade lite på forumet en kväll sedan alla här hemma låg och sov som du nämnde själv innan kan man göra lite annat för de pengarna
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
nu till nästa grej.. vart tusan kan man köpa nya kabelhärvor ? vill ha det rent och snyggt, inte ''laga'' alla kablar & kontakter.. eller någon väldigt duktig som kan hjälpa till som bor i närheten ? (3 mil utanför Eskilstuna, Malmköping..)
Ingen ide att gå till audi eller någon reservdelsfirma då de endast säljer kabelhärvan komplett. Det du kan göra är att du nämner artikelnumret på kontaktstycket och sedans säger du att du behöver si och så många kablar som det sitter i det kontaktstycket. Då får du fräscha kablar, stift och kontaktstycke och behöver då endast reparera ett par kablar. VAG's kabel repsats är enkel och bra att hålla på med.. Brukar använda lödskarvhylsor och det funkar bra!
nu till nästa grej.. vart tusan kan man köpa nya kabelhärvor ? vill ha det rent och snyggt, inte ''laga'' alla kablar & kontakter.. eller någon väldigt duktig som kan hjälpa till som bor i närheten ? (3 mil utanför Eskilstuna, Malmköping..)
det blir bättre du gör det själv och lägger en isolering själv, det är relativt långt ner så man bör inte se det. Vi lagar allt utan att göra större ingrepp med byten av kabelstammar.
mvh Valle
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
nu till nästa grej.. vart tusan kan man köpa nya kabelhärvor ? vill ha det rent och snyggt, inte ''laga'' alla kablar & kontakter.. eller någon väldigt duktig som kan hjälpa till som bor i närheten ? (3 mil utanför Eskilstuna, Malmköping..)
det blir bättre du gör det själv och lägger en isolering själv, det är relativt långt ner så man bör inte se det. Vi lagar allt utan att göra större ingrepp med byten av kabelstammar.
mvh Valle
jag hajar inte riktigt detta svar? ''vi lagar utan att göra större ingrepp med byten av kabelstammar'' vi ?
Hej, snacka med min arbetskollega som är elektriker på VAG och här har du lite tips på felen.
Luftmassemätare och lambda sond går på samma jord, 99% är det massemätaren som är kass.
Laddtrycks givare är en kabel i handsken som knäcks, den kan du reperera genom att byta stiftet mot ett nytt
N80 kollar du genom låta bilen gå på tomgång och den klickar en del får släppa trycket i bränsletanken så den inte sugs ihopa. Sitter vid luftfilterboxen (N80 är en rund ventil ca 40mm lång) är ofta sönder på äldre VW/AUDI
Hoppas det löser lite av dina probs
mvh Valle
Den kabeln ställde till med en jävla massa problem i min a4 -.- Ända tills jag drog bak "gummit" på sjävla kontakten och såg det löjliga felet ^^ Körde några månader utan ladd och det var spännande....
Du borde haft "limpladd" iaf? (0.3) (om N75:an strular menar jag)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
jag är för efterbliven för att.. fatta ett skit, borde fan lägga ner bil-drömmen..
handlar inte om det utan hur pass mycket folk vet eller kan om bilar. Ibland kan det vara svårt att förklara på ett korrekt sätt, än värre är att skriva det som här. Men riktlinjerna du fått räcker långt väl
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Hej, snacka med min arbetskollega som är elektriker på VAG och här har du lite tips på felen.
Luftmassemätare och lambda sond går på samma jord, 99% är det massemätaren som är kass.
Laddtrycks givare är en kabel i handsken som knäcks, den kan du reperera genom att byta stiftet mot ett nytt
N80 kollar du genom låta bilen gå på tomgång och den klickar en del får släppa trycket i bränsletanken så den inte sugs ihopa. Sitter vid luftfilterboxen (N80 är en rund ventil ca 40mm lång) är ofta sönder på äldre VW/AUDI
Hoppas det löser lite av dina probs
mvh Valle
Den kabeln ställde till med en jävla massa problem i min a4 -.- Ända tills jag drog bak "gummit" på sjävla kontakten och såg det löjliga felet ^^ Körde några månader utan ladd och det var spännande....
Du borde haft "limpladd" iaf? (0.3) (om N75:an strular menar jag)
jaså, jag har aldrig haft en bil med originalladd, ( som har haft turboklocka ) så i dident have a clue, men nu fattar jag vad du menar! men, nej.. det har jag som sagt icke, 1.4 bar som sjunker till 0.9