3414
Sök

Hjälp med varningsblinkers! volov 240

RED LIGHT´S
554 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
börjar med å säga att det är en volvo 240 -83! vanliga blinkersana funkar fram och bak, bältespåminnaren funkar, så är inte reläet,säkringarna är hel, MEN när jag slå på varningsblinkersen så slutar dom att funka, och varningsblinkersana går inte igång... blev snabb koll idag och hade inte den lilla lampan i kan de va därför? och trycker jag in halvvägs så blinkar det höger(värkar vara vanligt) har sökt men inget funnit om just detta problem och inget svar..  skulle vara jätte snällt om någon ville hjälpa mig!!

/Frippe

21 761 Inlägg
29 juni 2012
Vilken säkring kollade du, nr 9 eller nr 11?

Nr 9 ger konstant spänning till knappen (varningsfunktionen), nr 11 ger tändningsspänning till knappen (vanlig blinkers). Åtminstone som jag tolkar elschemat. smile

RED LIGHT´S
554 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
kollade alla säkringar i "säkringsskåpet"

21 761 Inlägg
29 juni 2012
Mät även att det kommer ut spänning från nr 9 och in till knappen, kan ju tex vara glapp eller så. smile

RED LIGHT´S
554 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
ska göra de nästa gång är lite långt bort just nu.. men var oxåinne på att de var glappt... för när jag köpte bilen var man tvungen att knacka på knappen så funka de, sen sluta den bara funka så köpte en ny på skroten och blev lika..   måste vara glappt kan ju knappast vara kabelbrott

21 761 Inlägg
29 juni 2012
Fel på själva knappen är inte ovanligt, men eftersom du även har provat en annan knapp så lutar det nog åt någon form av kontaktbekymmer i anslutningarna. smile
Senast redigerat av Drönirettab (29 juni 2012)

RED LIGHT´S
554 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
aa ska testa knappen i en annan 240 som jag vet funkar för att vara säker smile tänkte mäta upp lite å se hur det är HOPPAS det bara är glappt orkar inte just nu känner ja........

Sök