2577
Sök

BMW 528 -99 trasig luftmassemätare??

5 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Som jag skrev i en annan tråd så har ju min bil en väldigt taskig tomgång, går inte på alla cylindrar och rycker. Bytte då lambdan efter felkod på den. Även stift. Blev bättre efter det men är fortfarande inte bra alls. Men idag så provade jag att rycka ut kontakten till luftmassemätaren och då lät den mycket bättre! Blev bättre både på tomgång och körning. Tror ni då att det är luftmassemätaren som är dålig även om den inte visade några felkoder? Vill ju helst inte köpa en i onödan men vill höra vad ni tror? kör utan lmm nu så länge men vågar inte göra det så mycket ifall den kan ta skada av det?  Efter att ha sprutat startgas så märkte jag även att den tjuvluftar nånstans vid insuget så ska även köpa en insugspackningssats.

/Nathalie

BMW Fanatiker
191 Inlägg
30 juni 2012
Går den bättre/lika illa utan LMM så är det något skummt där, kolla så att kontakterna inte ärgat.
En begagnad LMM från skroten fungerar ju alltid om man inte har lust att pröjsa de 3000kr eller så för en ny.

Köra utan LMM borde inte vara några problem, drar lite mer soppa och går dåligt, fast det verkar den ju redan göra wink

5 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
Nä det konstiga är att utan lmm så går den väldigt bra och är väldigt pigg. Om jag visste till hundra procent att det beror på  luftmassemätaren så har jag inga problem att lägga ut 3500 kr på en ny men tråkigt om det inte skulle vara den. Går det att kolla på nått annat sätt att det är den som är trasig?

Sök