4749
Sök

Chippa Golf V6 4motion, värt pengarna?

240 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Har läst lite om chippning/motoroptimering av Golf V6. På itsfun.nu kostar det 4900:- för att enligt deras spec få upp den från 204hk som det är i från början till 215hk.

Har redan Ferrita sportavgassystem på bilen, vilket enligt Ferrita också ska få upp effekten en del. Vid ett test på en BMW M3 på deras hemsida bänkade de till 13 extra hk med deras system. Visserligen inte exakt samma system som jag har på min bil men är inte det lite glädjesiffror?

Frågan är, är det värt 5000 spänn att chippa den? Något speciellt man måste tänka på efteråt? Någon som har tips på var man ska chippa en Golf V6 om jag nu väljer att göra det?

Tacksam för svar och input!

BMW Fanatiker
191 Inlägg
2 juli 2012
Det är, enligt mig, inte värt pengarna att chippa en sugmotor, 5000 för 11hk?
Bättre att lägga pengarna på en turbo el. liknande då smile

34 Inlägg
11 september 2012
har du chippat bilen? isåf hur blev det? har tänkt o chippa min golf nu men på proscott de ska vara effektökning till 220hk / 295Nm för 3499:-

240 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
Nope, chippning är inte aktuellt för min del på denna bil. Tror inte det är värt pengarna helt enkelt. Har du gjort något annat med den eller är det 204 hk i den? Om dom får upp den 16 hk kanske du känner av det en del, men ändå, ingen supertrimning för 3500 spänn.

Nu är jag precis i färd med att (förhoppningsvis) inhandla en andra bil och ha kvar denna som bruksbil så jag tänker väl inte lägga jättemycket mer pengar på denna.

Gör som du vill, och berätta gärna om resultatet om det blir av! smile

34 Inlägg
11 september 2012
MPv6 skrev:
Nope, chippning är inte aktuellt för min del på denna bil. Tror inte det är värt pengarna helt enkelt. Har du gjort något annat med den eller är det 204 hk i den? Om dom får upp den 16 hk kanske du känner av det en del, men ändå, ingen supertrimning för 3500 spänn.

Nu är jag precis i färd med att (förhoppningsvis) inhandla en andra bil och ha kvar denna som bruksbil så jag tänker väl inte lägga jättemycket mer pengar på denna.

Gör som du vill, och berätta gärna om resultatet om det blir av! smile

Okej:) Ne min är helt orginal i motorn, har sportavgassystem 3" o sportluftfilter men det gör nog inget i effekten ba jävligt gött ljud:))

Jag kommer ge proscott en chans tycker inte det är så farligt dyrt om man nu skulle få dom hk extra o lite lägre soppa förbrukning smile

240 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
Haha, ja du, är det nåt man behöver är det ju lägre soppaförbrukning iaf, fy fan...

Jag har Ferrita sportavgas, vet inte så mycket om det för det satt i när jag köpte bilen. Åker i ett Green cotton-filter i nästa vecka så får vi se om man upplever nåt bättre blås i motorn. Kanske mest är placebo-effekt om man nu tycker sig känna nån förbättring.

Sök