3422
Sök

Byte av tändningslås, Volvo V70 -97.

664 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
Har tappat bort nyckeln och hade givetvis bara en nyckel... Går det att byta tändningslås och bara köra, eller sitter den en transponder eller vad det heter i nyckeln osv? Som då gör att jag måste in på Volvo och koda om bilen?

Går det att helt enkelt tjuvkoppla en sådan bil? Är 120 mil hemifrån och direkt jag kommer hem så behöver jag bilen. Rattlåset är i om det spelar någon roll.

Tacksam för svar.

471 Inlägg
5 juli 2012
Du får nog skaffa nya nycklar och sedan får Volvo koda in dessa i bilen,har för mig att det sitter en transponder i nyckeln som måste kännas igen av bilen annars går startspärren in.

664 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
Det jag kände på mig, men går inte att koppla bort startspärren helt enkelt?

471 Inlägg
5 juli 2012
Tyvärr mer än jag vet,men jag är tveksam att det går  på S70 .

Forummoderator
18 038 Inlägg
5 juli 2012
Loci skrev:
Tyvärr mer än jag vet,men jag är tveksam att det går  på S70 .

Volvo måste fixa detta. Nya nycklar, Ny transponder och en rejält urgrävd plånbok. Har du nån bricka med nyckelnummer på kan det hjälpa. Är den svensksåld kan det löna sig att höra med Volvo först.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

664 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Ta loss tändningslåset så jag kan bogsera skiten hem då, på grund av rattlåset? Hur mycket jobb är det?

* Voff voff *
10 634 Inlägg
7 juli 2012
Borde det inte funka att byta tändningslåset och sedan lägg den gamla nyckeln bredvid antennringen för immobilisern innanför panelen?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 juli 2012
Billigast borde väl bli o plocka "nya" nycklar inkl tändningslås,motorstyrbox o övriga delar till startspärren (kontrollbox osv) från skroten (tex returbilen.se) o sedan montera dessa...Då borde man rimligen slippa hålla på att koda o ha sig...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 juli 2012
Brådhis: Pöjken har ju tappat nyckeln...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

* Voff voff *
10 634 Inlägg
7 juli 2012
dawwe skrev:
Brådhis: Pöjken har ju tappat nyckeln...

Man ska inte hålla på och läsa i flera trådar samtidigt... lol Fick för mig att det var själva tändningslåset som var trasigt. Sorry!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök