Pumpen borde surra till vid tändningspåslag oavsett om du har motorn full med olja eller andra mekaniska fel.
Så borde vara något med den eller strömmen till den, kan du mäta upp om du har ström till den? Dom två grövre kablarna i handsken ute vid pumpen är matarström och jord till den.
Om du tittar in under knäskyddet på förarsidan så ser du en vit plast burk som en massa sladdar går till, det är undersidan av reläboxen, sitter en Torx25 skruv som håller den på plats i ena kanten, "gångjärn" i andra. Vik ner den för att se reläna.
Rör varvtalsmätaren på sig när du drar runt den på start? Ska pulsera när man drar runt motorn på starten, då vet du att den har varvtalssignal iaf.
Om du kan kolla att du har gnista på stiften vore det ju bra att kunna utesluta det som ett fel iaf, lite knepigt när man måste ha alla 4 stiften i kasetten och deras stomme jordade när man gör det men med lite kreativt skalad kabel går det. Rör bara inget i motorutrymmet när du drar runt motorn, nyper till gött.
För mycket olja på insugssidan kan orsaka att bilen inte tänder, störa ut spjäll eller tändkasett. Men det borde vara kladdiga stift eller spjäll i limphome om man hållt på å försökt starta en stund. Lossa Intercoolerslangen på vänstra sidan å se om det kommer ut olja, den kan vara oljefylld efter turboraset.
Känns ju lite konstigt att både bränsle och tändningssidan lagt av samtidigt, i samband med ett turboras också.