Tjenare, tänkte börja ett projekt här då ni får följa mig då jag lackar om och fixar till min 142 jag köpte i vintras Den köptes i Umeå för 6000kr och det har hänt en hel del. När jag köpte den var den california vit och lite rost här och var, hade först bara tänkt fixa upp lacken me några sprayburkar våtslipning men de va för mycket rost så jag bestämde mig för att lacka om den, har aldrig hållit i en färgspruta förut, så jag for till Clasohlson och köpte en färgspruta för cirka 200kr sen byggde jag ett "lacktält" som jag lackade i, vart 6.5 m långt och 4.5m brett så de dög Bilen är nu lackad och utrullad från tältet och ihopmonteringen har börjat! Karossen är nästan färdigmonterad nu är bara motor kvar som står i tältet och ska lackas upp osv. Blir förmodligen nå roligt trim till b20in också. När jag lackade alla lösa delar så som dörrar, skärmar osv så gick de bra men när hela bilen skulle lackas gick de sämre och jag fick gardiner hela skärmarna, men det våtslipade jag och polerade bort med rätt bra resultat. Lite bilder som kommer i ordning Kommentera gärna och ge tips om hur den ska se ut eller vad för fälgar osv
Så såg den ut då jag köpte den, ser fin ut men skenet bedrar
Började med att rensa bilen och vart glad då jag drog upp golvmattan
Rostlagning! De var de massor av
Motorn åkte ur
Ner plockad framvagn för renovering men det vart inte av just då utan ska göra det nu samtidigt som motorn
Tack så mycket Blir att plocka ner framvagn på onsdag och måla upp så fort man kan sen dit igen Blir att måla med vanlig motorfärg, tur den är ganska billig endå
kanon snyggt tummen upp du som har plockat ur motorn kunde du se hur innerskärmen + sidoplåten sitter fast? är som så att jag själv renoverar en 142a o skulle byta skärmar utvändigt o när jag hade tagit bort dom så såg jag att det var mkt rost innanför så var bara o fortsättta riva
Tack så mycket ! Jo fälgar de kommer, vet dock inte vad jag vill ha för stuk. Först var jag sugen på breddade 940 plåt med vita däcksidor, kanske de som vinterdäck och några 16-17" jpmk? Eller några wolfrace slotmags ? ah ja vet faktiskt inte men kom gärna med tips Inga fälgar för 20 papp utan några rimliga Kan bjuda på lite fler bilder på vad som händer med motor och lite mer på bilen .
Fjärde lagret målad
Sådärja, nu ser ni lite närmare hur lacken är, samt taget me kamera och inte telefon
Jamen du skrev innerskärm + sidoplåtarna ? de är väl samma sak som du förklarar, men aja Vad är det du behöver vet om dom ? Hur dom sitter mot torpedväggen eller vill du ha en bild på allt ?
Jamen du skrev innerskärm + sidoplåtarna ? de är väl samma sak som du förklarar, men aja Vad är det du behöver vet om dom ? Hur dom sitter mot torpedväggen eller vill du ha en bild på allt ?
ja du de var faktiskt en klurig fråga, går de bra om jag kollar imorrn på morgon sen skriver ja direkt ? Tror de är bara svetsat ihop med gassvets alltså typ smält ihop eller om de kanske t.om är limmat eller någe, men kan kolla imorgon Man ser då inga svetsar eller nåt sånt i motorrummet
ja du de var faktiskt en klurig fråga, går de bra om jag kollar imorrn på morgon sen skriver ja direkt ? Tror de är bara svetsat ihop med gassvets alltså typ smält ihop eller om de kanske t.om är limmat eller någe, men kan kolla imorgon Man ser då inga svetsar eller nåt sånt i motorrummet