3104
Sök

Behöver ett avmonteringsverktyg till gammal Sony-bandare

137 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
Vid köpet av Supran ingick en hypermodern kasettspelare från Sony anno 1995-96. Har köpt en ny som ska in, och självklart har jag inte fått med mig avmonteringsnyckeln som behövs till detta.

Spelaren är en Sony XR-C550RDS. Misstänker att de flesta Sonyprodukter från mitten av 90-talet hade samma verktyg för att montera ur spelaren. Enligt instruktionsboken ska den likna en nyckel i formen.

Något du har liggandes? Skicka mig ett PM!

766 Inlägg
8 juli 2012
Ramming_Air skrev:
Vid köpet av Supran ingick en hypermodern kasettspelare från Sony anno 1995-96. Har köpt en ny som ska in, och självklart har jag inte fått med mig avmonteringsnyckeln som behövs till detta.

Spelaren är en Sony XR-C550RDS. Misstänker att de flesta Sonyprodukter från mitten av 90-talet hade samma verktyg för att montera ur spelaren. Enligt instruktionsboken ska den likna en nyckel i formen.

Något du har liggandes? Skicka mig ett PM!

du borde nog ha tillgång till skruvmejsel det funkar med lite pill och du ska väll ändå kasta stereon sen så du behöver ju inte vara rädd om den:)

137 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
Min plan är att fila ned en sådan om jag inte får tag i en nyckel wink

300 Inlägg
13 juli 2012
Kör med ståltråd, funkade i min gamla sonyradio smile

Annars brukar de kallas för byglar, eller radionycklar.

http://www.blekingebilradio.se/brand.ht … dionycklar
Senast redigerat av RoniisH (13 juli 2012)

1 319 Inlägg
14 juli 2012
Bocka till lite svetstråd.. Alltid fungerat för mig

_----------'

JFfoto
14 juli 2012
om du inte är rädd om bandaren så är ju våld ett alternativ

Evildan
14 juli 2012
Två tunna små "radiomejslar" brukar fungera, även lyckats med dyckert på blaupunkt när bygel inte medföljt bilen.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 juli 2012
ska gammla skiten ur äre ju bara riva på kvittar ju om den går sönder då man ändå ska ha en ny gäller bara va försiktig så man inte tattar ner bilens inredning bara

Sök