TJENARE, har en volvo 740 tic med motronic styrsystemet. bilen funkade jättebra för ca en vecka sen då den kördes utan problem. sedan har den stått en vecka och nu skulle jag byta plats på bilen och startar den, i början låter de som de ska när den startar men efter ca 3 sekunder blöddrar den tills den dör helt. sen gör man bara om det har säkerligen testat 20 gånger.
MEN
den funkar om jag pumpar på gasen och gå jättefint upp i varv... men håller jag jämn gas förutom plattan i golvet så dör den igen likt när man bara startar upp den på tomgång. tänkte förs att de kunde varit kondensvatten etc eftersom den stått i ösregn en vecka så testa att köra den och det går utmärkt så länge man pumpar på gasen i snabba pulser, eller nej de går inte utmärkt den blöddrar och har sig fortfarande... men man tar sig fram men tänkte om man bara körde den varm lite skulle de möjligen kunna rätta till sig men icke...
det är altså en b230Et med motronic styrsystemet och som har "klaffmätraren" istället för "vanliga" luftmassemätaren.
alla tänkbara ideer av er om tänkbar orsak för just nu känner jag bara att det kan vara allt mellan himmel och jord men någon av er kanske haft samma problem och hittat felet eller någon med liknande symtom...
//Ante