2308
Sök

Någon som vet vad detta är förnågot sitter i en bmw e34 med m50b25

692 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
heejsan . håller på o rensar o lättar lite på bilen. hitils fått bort hela ac systemet med pump o allt men så stötte ja på denna sak  . http://www.facebook.com/photo.php?fbid= … mp;theater  någon som vet vad detta är ????
Senast redigerat av gtjim (10 juli 2012)

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

692 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
BMW_ZACHE skrev:
det är en vattenpump.

ha sedärja en vattenpump . antar att den är till luftkonditionssystemet . men motorn har ju en vattenpump pumpar inte den runt vattnet från motorn in i värme packetet o tillbaka in i motorn som på en normal bil. eller har motorn en pump o värmepacketet en pump ??

95 Inlägg
10 juli 2012
är inte helt 100 på hur den där grejen funkar men hittade en sprängskiss på den, så ser man var alla slangar går.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod … &fg=18

692 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
man tackar !!smile blev perfekt det där big_smile

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
10 juli 2012
Det är värmeventilerna, som reglerar hur mycket kylarvatten som skall gå igenom och värma luften in i kupén. Sitter väl visserligen en typ av pump på undersidan.
Edit: Skulle inte rekomendera att du tar bort den wink Kan bli lite jobbigt vid kylig väderlek.
Senast redigerat av AD_ (10 juli 2012)

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

692 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
AD_ skrev:
Det är värmeventilerna, som reglerar hur mycket kylarvatten som skall gå igenom och värma luften in i kupén. Sitter väl visserligen en typ av pump på undersidan. Ska du bort med den så spelar det inte någon större roll ändå wink

?? du skrev  om ja ska ta bort den så spelar det ingen större roll  ??? lite seg här .

tänkte ta bort ventilen o extra pumpen o koppla dom direkt på baksidan av motorn det borde fungera endå tycker ja. eller:P

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
10 juli 2012
gtjim skrev:
AD_ skrev:
Det är värmeventilerna, som reglerar hur mycket kylarvatten som skall gå igenom och värma luften in i kupén. Sitter väl visserligen en typ av pump på undersidan. Ska du bort med den så spelar det inte någon större roll ändå wink

?? du skrev  om ja ska ta bort den så spelar det ingen större roll  ??? lite seg här .

tänkte ta bort ventilen o extra pumpen o koppla dom direkt på baksidan av motorn det borde fungera endå tycker ja. eller:P

Editerade mitt förra inlägg när jag insåg att jag skrev helt fel tongue

Då kommer du få det jäkligt hett inne i kupén kan jag lova wink En av de där låste sig i öppet läge för mig, vilket resulterade i att på höger sida i bilen blåste det alltid full värme oavsett om jag vred ner tongue Ventilerna styrs nämligen av klimapanelen.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Sök