3319
Sök

Köpråd: Rolig sportbil, med rätt så mycket effekt helst RWD.

886 Inlägg
12 juli 2012
KHRacing skrev:
Wicca skrev:
Fyy dig, inte skrämmas så! Jag trodde ju att jag kom ihåg fel! yikes

http://www.caterham.co.uk/assets/html/s … sport.html

125-175 hk
550 kg

ENGLAND JA :-) INTE Sverige !

Bara att importera väl?

Känner en som har en, har för mig att han brukar skryta om att den väger precis under 500 kg.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

KHRacing
12 juli 2012
Wicca skrev:
KHRacing skrev:
Wicca skrev:
Fyy dig, inte skrämmas så! Jag trodde ju att jag kom ihåg fel! yikes

http://www.caterham.co.uk/assets/html/s … sport.html

125-175 hk
550 kg

ENGLAND JA :-) INTE Sverige !

Bara att importera väl?

Känner en som har en, har för mig att han brukar skryta om att den väger precis under 500 kg.

En ny bil som importeras inom EU faller på skatt - den måste ha rullat ett visst antal mil (tror det är 500)
för  att klassas som begagnad :-)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
12 juli 2012
NIKKELICIOUS skrev:
twin = du tröttnar och vill bygga singel
singel = du tröttnar å vill ha mer effekt
värstingsingel = du kommer leka ihjäl dig
döden = du ångrar att du inte köpte dig en 740 tic

lol lol lol lol lol

C H E V R O L E T <3

DEVIL
1 171 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
Det är svårt asså, jag tycker supror ser jävligt bra ut. Men sen säger folk att singel is the shit? O_o

Motivera gärna varför singelturbo är så mycket bättre än twinturbo?

bmw m power

Livsnjutare
1 707 Inlägg
12 juli 2012
sundis99 skrev:
Själv skulle jag satsa på en BMW Z4m. Den drar ifrån det mesta!

http://www.blocket.se/hela_sverige/bila … =1&w=3

Det mesta? Pratar vi sportbilar är dom bland dom segaste av alla dom diskuterats.
Dessutom, tant bil :p

Livsnjutare
1 707 Inlägg
12 juli 2012
Legosoldaten skrev:
Det är svårt asså, jag tycker supror ser jävligt bra ut. Men sen säger folk att singel is the shit? O_o

Mindre grejer som kan strula och gå sönder?

Mer effekt?

DEVIL
1 171 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
HereComesTrouble skrev:
Legosoldaten skrev:

Mindre grejer som kan strula och gå sönder?

Mer effekt?

Känns nästan som att det är mer effekt i en twinturbo när man kollar runt på filmer.

bmw m power

Livsnjutare
1 707 Inlägg
12 juli 2012
Är absolut ingen expert på supra, tvärtom.

Men du kan alltid kolla Björks Supra, han har en bit över 1000 på bakhjulen..borde väl räcka för gatbil?

DEVIL
1 171 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
HereComesTrouble skrev:
Är absolut ingen expert på supra, tvärtom.

Men du kan alltid kolla Björks Supra, han har en bit över 1000 på bakhjulen..borde väl räcka för gatbil?

Säkert det, men är inte gjord av pengar ^^

bmw m power

Livsnjutare
1 707 Inlägg
12 juli 2012
Vad pratar vi om för pris?

DEVIL
1 171 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
HereComesTrouble skrev:
Vad pratar vi om för pris?

max 300,000kr smile

bmw m power

Handledare
1 481 Inlägg
12 juli 2012
KHRacing skrev:
Wicca skrev:
Bland de snabbaste och mest lättkörda banbilarna är ju lotus super seven-typen. Ofta under 200 hk men väger runt 500-600 kilo vilket gör att de får ett ruskigt kraft till vikt-ratio samtidigt som de är mycket lätta att ratta och ta kurvor med.

Vart har du fått dessa siffrorna ifrån )

En seven-bil på 500kg växer inte direkt på träd i Sverige, snarare 750kg,, o en Seven-bil med 500kg får endast ha lagliga 100hk i motorn.

O NEJ. de är inte lättkörda överhuvudtaget vid inspirerande körning då man liksom sitter på bakaxeln.

mvh K

Den här borde gå att skrämma liv i. smile

http://www.blocket.se/vastmanland/Super … amp;last=1

1 101 Inlägg
12 juli 2012
Legosoldaten skrev:

Att singel is the shit stämmer inte riktigt... största anledningen till att folk byter från stock twinturbo är att dessa turbos bottnar vid strax efter 420HK (Eurospec turbosarna klarar lite till) istället köper man ett singelturbo grenrör och smäller på en stor turbo istället för att köpa 2st mindre turbos som kostar mycket mer...
Samt att de inte finns några eftermarknads grenrör som passar 2st lite större turbos.

Finns Twinturbokit som är "bolt on" som klarar en bit över 600hk också men det är både dyrare å krångligare att ha å göra med vilket är en till anledning till att folk väljer singel turbo smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

DEVIL
1 171 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
Woojen skrev:
Legosoldaten skrev:

Att singel is the shit stämmer inte riktigt... största anledningen till att folk byter från stock twinturbo är att dessa turbos bottnar vid strax efter 420HK (Eurospec turbosarna klarar lite till) istället köper man ett singelturbo grenrör och smäller på en stor turbo istället för att köpa 2st mindre turbos som kostar mycket mer...
Samt att de inte finns några eftermarknads grenrör som passar 2st lite större turbos.

Finns Twinturbokit som är "bolt on" som klarar en bit över 600hk också men det är både dyrare å krångligare att ha å göra med vilket är en till anledning till att folk väljer singel turbo smile

Hur mycket kräm är det i en singelturbo orginal då? Och vad kan man göra för att få lite mer effekt?

bmw m power

1 101 Inlägg
12 juli 2012
Legosoldaten skrev:
Woojen skrev:
Legosoldaten skrev:

Hur mycket kräm är det i en singelturbo orginal då? Och vad kan man göra för att få lite mer effekt?

Beror ju på vilken turbo som sitter på bilen/du väljer smile

Supran gjordes aldrig med Singelturbo från fabrik
Senast redigerat av Woojen (12 juli 2012)

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

DEVIL
1 171 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
Woojen skrev:
Legosoldaten skrev:
Woojen skrev:

Beror ju på vilken turbo som sitter på bilen/du väljer smile

Supran gjordes aldrig med Singelturbo från fabrik

Toyota Supra 3
0 Twin Turbo
6-växlad manuell låda
Frontmatad intercooler
Boost controller
Turbo timer
19" AS HighSpeed Fälgar
Sportavgassystem. Finns hemma för visning
Finansiering kan ordnas. Priset är helt körklar bil

^^

bmw m power

4 767 Inlägg
12 juli 2012
https://www1.garaget.org/archive/1/53/284242/284242-2715517.jpg

Min bäbis e till salu wink

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

918 Inlägg
12 juli 2012
Legosoldaten skrev:
Wicca skrev:
Legosoldaten skrev:

Den första på blocket länken hade la ca 270hästar eller nåt? O_o letar efter 400+

Alltså, vad är det du är ute efter att göra med bilen?

Vill du imponera på polarna med hög effekt på pappret?
Vill du köra ifrån dem rakt fram?
Vill du köra ifrån dem på bana?
Vill du burna och lägga rök?

Är det bana du är ute efter så är effekten bara en faktor att räkna med. Vikt, chassie, hur kraften levereras osv är mycket viktigare.

Bland de snabbaste och mest lättkörda banbilarna är ju lotus super seven-typen. Ofta under 200 hk men väger runt 500-600 kilo vilket gör att de får ett ruskigt kraft till vikt-ratio samtidigt som de är mycket lätta att ratta och ta kurvor med.

För 300k hade jag kikat på en Porsche 911 eller nyare Corvette dock.

Det som vill göras är att dra alla snorungar vid rödljusen :>

Vem vill inte det egentligen? =P

DEVIL
1 171 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
WoozyDozz skrev:
Legosoldaten skrev:
Wicca skrev:

Alltså, vad är det du är ute efter att göra med bilen?

Vill du imponera på polarna med hög effekt på pappret?
Vill du köra ifrån dem rakt fram?
Vill du köra ifrån dem på bana?
Vill du burna och lägga rök?

Är det bana du är ute efter så är effekten bara en faktor att räkna med. Vikt, chassie, hur kraften levereras osv är mycket viktigare.

För 300k hade jag kikat på en Porsche 911 eller nyare Corvette dock.

Haha vettifan tongue

bmw m power

918 Inlägg
12 juli 2012
Legosoldaten skrev:
WoozyDozz skrev:
Legosoldaten skrev:

Haha vettifan tongue