3470
Sök

Byta till led i dimljuset

19 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#1
Tjenna! Köpte ett par vita led lampor som jag tänkte ha som dimljus på min Volvo s40 2.0t -98.. Men dom vill inte funka när jag kopplar in dom.. Dock funkar de när jag lödde fast en minus kabel och tog direkt på batteriet.. Vad behövs för att få dom att funka?


7 275 Inlägg
12 juli 2012
#2
simonlars skrev:
Tjenna! Köpte ett par vita led lampor som jag tänkte ha som dimljus på min Volvo s40 2.0t -98.. Men dom vill inte funka när jag kopplar in dom.. Dock funkar de när jag lödde fast en minus kabel och tog direkt på batteriet.. Vad behövs för att få dom att funka?

Vänd på plus och minus till dom.


3 860 Inlägg
12 juli 2012
#3
Som ovan, LED måste ha + o - från "rätt" håll till skillnad från dina org lampor. Fick göra det på min v70 ja hade innan. Bara testa att byta platts på + o - o se om det hjälper.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

19 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#4
Men nu är de så att de är h1:or om jag inte minns fel.. Alltså plus kapel och jord i "botten plattan" av lampan. Men då borde de funka att löda en kapel på plattan och ta den till plus. Sen jorda orginalkapeln på ledlampan som egentligen är plus någonstans i karossen? Eller är jag helt ute och cyklar?


3 860 Inlägg
13 juli 2012
#5
Men hur ser matningen med + och - ut från bil till lampan, kan du inte klippa av o skarva org kontakten från bilen i stället?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

19 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
#6
spokenratt skrev:
Men hur ser matningen med + och - ut från bil till lampan, kan du inte klippa av o skarva org kontakten från bilen i stället?

Jag behöver inte skala och skarva, för att LED och orginal lapmor ser exakt likadana ut och kontaktarna är lika..
De är bara de att (-) sitter i botten plattan av lampan och då måste jag löda en kapel på den och dra till Orginal strömmen som går till lampan och jorda (+) kapeln på LEDen någonstans..


Leg. nöt
460 Inlägg
13 juli 2012
#7
simonlars skrev:
spokenratt skrev:
Men hur ser matningen med + och - ut från bil till lampan, kan du inte klippa av o skarva org kontakten från bilen i stället?

Jag behöver inte skala och skarva, för att LED och orginal lapmor ser exakt likadana ut och kontaktarna är lika..
De är bara de att (-) sitter i botten plattan av lampan och då måste jag löda en kapel på den och dra till Orginal strömmen som går till lampan och jorda (+) kapeln på LEDen någonstans..

Varför inte bara byta plats på + och - kabeln = mindre krångel?

Förövrigt goolgade jag lite snabbt och fick det bekräftat som alla redan sagt, byt plats på + och - !
Senast redigerat av Baxtr (13 juli 2012)

SAAB

19 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
#8
Baxtr skrev:
simonlars skrev:
spokenratt skrev:
Men hur ser matningen med + och - ut från bil till lampan, kan du inte klippa av o skarva org kontakten från bilen i stället?

Jag behöver inte skala och skarva, för att LED och orginal lapmor ser exakt likadana ut och kontaktarna är lika..
De är bara de att (-) sitter i botten plattan av lampan och då måste jag löda en kapel på den och dra till Orginal strömmen som går till lampan och jorda (+) kapeln på LEDen någonstans..

Varför inte bara byta plats på + och - kabeln = mindre krångel?

Förövrigt goolgade jag lite snabbt och fick det bekräftat som alla redan sagt, byt plats på + och - !

De är H3 Lampor... be om ursäkt för de... sök på google så fattar du... (-) = Lampans fot.. (+) = kabeln...



Sök