2362
Sök

RåD: Kamera: Nyköp i Höst!

DinoSaurie
216 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
Som topic lyder ska jag förmodligen (med 99% säkerhet) köpa en ny kamera i höst!
Änsålänge har jag spanat in Nikon D3100/D3200 eller D5100. Är det någon som har någon erfarenhet av nån av dessa skriv gärna vad ni tycker å tänker.

Eller andra kameror man kan satsa pengarna på.

(Min nuvarande kamera är en Nikon d3000)

.ÄRDOCKALLERGISKMOTCANON.
Senast redigerat av Puffen92 (12 juli 2012)

8 883 Inlägg
12 juli 2012
Att gå från en D3000 till en D3100 är enligt mig menigslöst då det inte är någon större skillnad på dom förutom film funktionen i D3100 som enligt mig är helt värdelös (äger båda) en D3200 är ett bättre val av dom du radar upp.

Själv går jag över till fullformat i höst i och med köpet av en D800

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

DinoSaurie
216 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
Ah okaj! tack för kommentaren smile
åh.. ja.. hade man haft råd så! wink

Meldem
4 137 Inlägg
13 juli 2012
Tjejen köpte en Canon 60D, och hon är väldigt nöjd med den. Nikon D7000 finns ju i samma prisklass oxå, och av det jag läst på internet så är det hugget som stucket enligt mig.

Har inte testat Nikon D700 själv, men tror att Canon piskar den.. +++ till canon för den vikbara skärmen.  smile

Men dom kanske är för långt ifrån din prisklass?

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
13 juli 2012
Puffen92: Vad är det du saknar med din D3000 som gör att du vill byta?
Kanske ger mer att köpa ett vasst objektiv istället?

TouchOfRed: Verkligen? Canon vs Nikon, Mac vs PC eller Volvo vs Saab? Ska vi verkligen ta allt det fler gånger?! Det är uttjatat här och på andra forum så det räcker och blir över.

/Mattias

DinoSaurie
216 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
matteeee skrev:
Puffen92: Vad är det du saknar med din D3000 som gör att du vill byta?
Kanske ger mer att köpa ett vasst objektiv istället?

TouchOfRed: Verkligen? Canon vs Nikon, Mac vs PC eller Volvo vs Saab? Ska vi verkligen ta allt det fler gånger?! Det är uttjatat här och på andra forum så det räcker och blir över.

Saknar och saknar.. enda jag egentligen saknar det är filmfunktionen och kanske lite mera mpx :] Och sen har vi haft kameran ett bra tag i familjen och dem börjar klaga lite lätt på att det är bara jag som användern hela tin smile
Om man kollar i objektiv väg visst går å förbättra där med men kör hellre ett nyare hus som jag lägger ner pengar på nytt obj osv smile

DinoSaurie
216 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
TouchOfRed skrev:
Tjejen köpte en Canon 60D, och hon är väldigt nöjd med den. Nikon D7000 finns ju i samma prisklass oxå, och av det jag läst på internet så är det hugget som stucket enligt mig.

Har inte testat Nikon D700 själv, men tror att Canon piskar den.. +++ till canon för den vikbara skärmen.  smile

Men dom kanske är för långt ifrån din prisklass?

ah okaj smile prisklass ja jo... ska ju HELST vara så billigt som möljigt :c men får offra sig när de behövs smile

Sök