3890
Sök

Saab 9000 cse 2.3T -95 går ryckigt. hjälp mig!

513 Inlägg
14 juli 2012
#21
Låter som givaren men annars hur är det med vevhustrycket då inte alltid ett komprov säger allt.

24 Inlägg
15 juli 2012
#22
Du skrev att stiften var vita och fina.
Stiften skall absolut inte vara vita, bruna ska de vara.
Är dom vita går den för magert.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
15 juli 2012
#23
helt rätt fredde! har du satt anslutningarna på pumpen rätt? Satt soppafiltret åt rätt håll?


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
15 juli 2012
#24
Först och främst vill jag säga att det jag beskriver nu är nog en rätt ovanlig situation, men den kan vara bra att veta i felsökningssyfte, speciellt med tanke på att du beskriver dina stift som vita.

Jo, min Saab har precis som din uppfört sej lite ryckigt, och väldigt obalanserat helt enkelt. Jag trodde oxå att det var magnetventilen, så jag bytte men märkte ingen direkt skillnad.

Men så häromdan så bara forsade det ut bensin vid höger bakdäck, och då är det en bränsleslang som sprungit läck. Jag har alltid tyckt att den luktat lite bensin, men inte tänkt så mkt på det då jag aldrig sett en pöl.

Men så nu när jag tänker tillbaka så faller ju pusslet på plats.
Det jag vill säga är att bränslesystemet kan vara rätt ställe att börja på.
Senast redigerat av LeafBox (15 juli 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
#25
Jodå pump sitter rätt lika dant filtret. Varför den skulle gå magert vet jag ej. Men bilen står i staden nu på kompisens pappas verkstad. Ingen kontakt med vevaxelgivaren. Sten dött... Pumpen matar på bra, även flödet genom systemet är bra, eller ja ganska bra tryck får man ju säga. Skall prova att byta lambdan med då jag har en liggande från förra saaben. Borde dock inte va fel då värdena på besiktningen vart perfekta:/ skall även hämta en ny v givare imorgon och se hur den beter sig då.

Men kan iaf utesluta vacuum läckage, bränsleslangarna är hela och fina, verkar som att dessa blivit bytade av någon tidigare ägare. Ävenbanjo skruvarna såg ut som nya, filtret såg hyffsat fräscht ut, bytade dock ändå iom pump bytet.


513 Inlägg
15 juli 2012
#26
Börja med v givaren då du inte har kontakt med den.

klabbarpan
3 041 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
#27
Jaha gott folk, har nu bytt givaren och guess what, bilen fungerar perfekt! Hoppas detta är slutet på detta kapitel.
Tack så mycket för alla tips och förslag!

Mvh benna


Saab älskare!
4 597 Inlägg
24 Inlägg
16 juli 2012
#29
Gott! Ladda 1,5kg nu? lol

klabbarpan
3 041 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
#30
Funkiee skrev:
härligt! smile

Så jäkla skönt. Några gråa hårstrån färre smile

Gott! Ladda 1,5kg nu?

Laddar 1.2 nu smile räcker ett tag till;)



Sök