2459
Sök

Trimmning av 940 LTT

7 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Tjena, jag har en 940 ltt -98 som rubriken lyder.

Nu till min fråga då, vad kan man som "enklast" Göra för o få lite effekt i bilen? Gärna något man kan göra utan att de ska kosta för mycket, som "T-kors" På wg slangen o sånt "trim" Typ!

Tacksam för dom svar man får! smile

MvH VolvoStolle! smile

The Ultimate Climax Route
419 Inlägg
15 juli 2012
Köp dig ett T-kors det blir bra effekt och billigaste...

7 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Jo jag vet, men det måste väl finnas mera saker o göra tycker jag? smile

419 Inlägg
15 juli 2012
Då börjar det koste pengar....

7 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Jaså? De finns ingenting man kan göra då? hmm

865 Inlägg
15 juli 2012
Grand_voyager skrev:

bra effekt och billigt går aldrig ihop

7 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Näe men så mycket effekt för så lite pengar som möjligt är jag ute efter, sen om de håller eller ej det får bli ett framtida problem

865 Inlägg
15 juli 2012
VolvoStolle skrev:
Näe men så mycket effekt för så lite pengar som möjligt är jag ute efter, sen om de håller eller ej det får bli ett framtida problem

Nå enklaste sättet e ju att söka finns hur mycket som helst för trådar om detta på garaget

578 Inlägg
15 juli 2012
Chip och höja laddtryck . Annan kam och topp. 3"lmm och 3" dp och resterande avgasrör är väl de billigaste man kommer och räcker till att sprätta runder med smile

419 Inlägg
15 juli 2012
När LTT kom så va det första verkstads chefen son gjorde på bilen och den gick som ett skott....

no_fake skrev:
Grand_voyager skrev:

865 Inlägg
15 juli 2012
Grand_voyager skrev:
När LTT kom så va det första verkstads chefen son gjorde på bilen och den gick som ett skott....

no_fake skrev:
Grand_voyager skrev:

Man kan inte bara ösa på laddtryck och inte soppa och tror det ska fungera eller? visst kan funka ett år eller mer men kan också bara funka en kväll... Ne Chip e BRA och billigt.

grön aktivist
846 Inlägg
15 juli 2012
Sen kan man alltid definera "gick som ett skott"...
Kanske fick sig ett motorskott wink?

Skämt-å-sido, bilen kommer inte bli någon raket bara för att du skickar på lite laddtryck.
I med mjukvara, helsats avgassystem, 3" lmm och en trevlig intercooler så har du bra budget-trim!
Tänk på att mjukvaran ska vara anpassad för LMM med, annars så går inte bilen riktigt...

OCH SKIPPA DEN FÖRBANNADE FJOLLVISSLANDE ÖPPNA DUMPEN SOM ALLA ANDRA JÄVLAR HAR! *rageoff*

629 Inlägg
15 juli 2012
no_fake skrev:
Grand_voyager skrev:

no_fake skrev:

Man kan inte bara ösa på laddtryck och inte soppa och tror det ska fungera eller? visst kan funka ett år eller mer men kan också bara funka en kväll... Ne Chip e BRA och billigt.

Det är inget farligt att öka laddet till 0.6 i en ltt... inget som skiljer dem mot FTT förutom laddet.
Så billigaste trimmet är att höjja laddet till 0.6.

Mröh

Pim_Pim
15 juli 2012
Ett chip.

7 Inlägg
15 juli 2012
Trådstartare
Tacksam för svar, blir förmodligen o köpa saker till bilen nu vid månadsskiftet så får vi se om jag kan få lite fart i min HGW! wink

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
15 juli 2012
Säg exakt hur stor din budget är.Så kan man hjälpa dig att köpa dom viktigaste delarna.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Ubåtsingenjör
7 314 Inlägg
15 juli 2012
lyft motorn och i med smidda prylar sen köper du bosch 968 spridare och en hyffsat storturbo och ett vems sen låter du kalle på hörnan mappa bilen

detta är hyffsat billigt

2 452 Inlägg
15 juli 2012
det sista har ju folk klagat på från bigfish ju...har ju varit en del här som slängt dessa chip av han ju......

döden kommer tillbaka

7 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
_Performance_ skrev:
Säg exakt hur stor din budget är.Så kan man hjälpa dig att köpa dom viktigaste delarna.

Jadu, vet inte exakt men 5-12 tusen kanske.

Sök