okej! det är ju gött! Vad går du för linje då? Jag går ju industri så hade svårt att få igenom hela projektet ^^
Transport, och vi får göra allt som har med fordon att göra går du industri borde du ju kunna bygga cab annars?
haha ja de har man funderat på x) farsan berättade att de gjorde de me en saab en midsommar å körde runt i en vecka me x) ingen bes lr så ba körde.. x) nu är han sugen på å bygga en riktig 740 cab ^^ så vem vet
okej! det är ju gött! Vad går du för linje då? Jag går ju industri så hade svårt att få igenom hela projektet ^^
Transport, och vi får göra allt som har med fordon att göra går du industri borde du ju kunna bygga cab annars?
haha ja de har man funderat på x) farsan berättade att de gjorde de me en saab en midsommar å körde runt i en vecka me x) ingen bes lr så ba körde.. x) nu är han sugen på å bygga en riktig 740 cab ^^ så vem vet
för vanligt med 740, bygg av något annat fränt merca w126 eller nåt
för vanligt med 740, bygg av något annat fränt merca w126 eller nåt
Okej nu har det inte hänt så mycket på senaste, men har lite frågor även till er som läser min projekt tråd. men först till då bilderna..
Nu har jag då äntligen fått tag på en snowcap och provmonterat, sen även höjt huven, vad tycker ni om höjningen? jag är lite osäker, tycker själv det passar på äldre 740is.. men är lite osäker på 90ian?
Är iaf säker på att snowcapen va ett bra köp, endast 100 kr för han!
Frågan var då även, ska jag låta huven va som den är nu eller ta ner han igen? Tack på förhand för svar på min fråga med!
Senast redigerat av volvo-majkii (14 oktober 2012)
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
90-fronten ska inte vara höjd i bakkant enligt mig
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Ja nu var det ett tag sedan man uppdaterade. Detta kommer mestadels vara en skriftlig uppdate, men något annat kul slänger jag in! Kan börja med att säga att rör har införskaffats så till helgen kommer det troligen byggas lite och då är en uppdate att vänta!
Här är iaf en bild som jag slängde ihop på frihand för en timme sedan ( skolan vill ha skisser med då jag har bilen som projektarbete ) Inte världens snyggaste precis men men...
Här är även en film när jag och en kompis roade oss lite med gamla vintersulor ( någon som vill berätta hur jag gör så man kan kolla direkt här inne i projekt loggen? ) http://www.garaget.org/video/129734
ALLT FÖR MIG! ha de gött å släng gärna in en kommentar!
Senast redigerat av volvo-majkii (1 november 2012)
Ja nu har jag fixat avgassystemet efter lite om och men, måste säga att det var riktigt kul att bygga det! När jag hade plockat ner det gamla röret ( från katten och bak ) så var jag ju bara tvungen att testa starta upp han, ännu roligare då det är fars dag idag och grannarna hade gäster hehe..
Tror även jag måste städa bilen? tur rören är borta nu iaf!
Byggde ihop lite utanför bilen bara för att se hur det blev väl på plats.. det löste sig riktigt bra må jag säga. Dock fick man meka ute idag.. måste verkligen få iordninggjort inne i garaget snarast
Flyttade även in jappsen när jag höll på då jag tycker det ser lite bättre ut. Hade även tänkt slänga upp en film så man hör hur det låter men hur lägger man in en film direkt i sin projekttråd?
Senast redigerat av volvo-majkii (11 november 2012)
Vänd på klammerna du har på avgassystemet! Risken är att skruvändarna blir blästrade av grus och sten som flyger av däcken och vill du ha bort klammerna då så kanske du inte får det pga skruvarna är sönderblästrade / Bara ett tips
Vänd på klammerna du har på avgassystemet! Risken är att skruvändarna blir blästrade av grus och sten som flyger av däcken och vill du ha bort klammerna då så kanske du inte får det pga skruvarna är sönderblästrade / Bara ett tips
Man tackar! sånt man annars inte tänker på men när du säger det ser man logiken i det hela! tackar för tipset! det kommer fixas snarast!
Man tackar! sånt man annars inte tänker på men när du säger det ser man logiken i det hela! tackar för tipset! det kommer fixas snarast!
Jag satte med mina så sen kom farsan och sa till mig