Sissådär, bidde en sväng upp till Sälen i helgen för felsökning, reparation och hemkörning av bilen. För skojs skull satte jag i nyckeln i tändningslåset och vred om innan jag började felsöka. Fanskapet hoppade igång utan att bråka det minsta. Tog därefter en tur med VCDS som tyckte följande:
00515 - Hallgivare (G40)
03-10 - Signal saknas - Intermittent fel
00514 - Givare för tändläge (G4)
03-10 - Signal saknas - Intermittent fel
00537 - Lambdareglering
19-10 - Undre gräns - Intermittent fel
00554 - Lambdareglering 2
19-10 - Undre gräns - Intermittent fel
De två första misstänkte jag och fick två till i bonus
![sad](img/smilies/sad.png)
Skönt när man börjar få en sån där känsla för biltrilsk
![smile](img/smilies/smile.png)
Joxade vidare med VCDS och såg att man kunde ställa upp tomgångsvarvtalet på ett ställe i programmet. Finemang tänkte jag då den verkade tappa CO/HC/Lambda-reglering vid låga varvtal enligt senaste besiktningsförsöket.
Hursomhelst, behöver bilen nu när 200'an ska in i vinter-ide så jag tog en tur förbi macken och blandade i en skvätt (50-60%) etanol i bensinen och begav mej sedan på vinst och förlust till Bilprovningen. Det blev vinst! "Det blir inte bättre än så här", sa besiktningskillen.
Med viss glädje inombords tänker jag gå loss på regleringen av insugsspjället i morrn! Sen så... ..blir det ännu bättre, säger jag!