Adaam_740 skrev:
Det såg väll bra ut!
Blir det stor skillnad om man har ett kittsystem istället för 2 koaxialer i varje dörr? har även kollat på detta.
Till att börja med kommer ljudbilden förändras. Det är den viktiga skillnaden. Du har en separat diskant som du kan rikta mot dig. I koaxialer sitter diskanten mitt på elementen och är ofta placerad långt ner vid benen. Midbasen hörs överallt i bilen och diskanten i en viss omfång i en begränsad riktning för att den är liten och spelar höga ljud endast.
Många köper ofta kit system fram och koaxialer till bak. Anledningen är den att du är förare och vill ha det bästa ljudet som kör. Dem som sitter bak skiter ofta i vilket vad du har i bakdörrarna eller för att du vill ha lite "rear" ljud möjligtvis. Finns dem som bara vill fylla sina tomma hål med nått också
Själv kommer jag använda kit system i min bil både fram och bak för att jag kan.
Personligen tycker jag ljudet både blir annorlunda och främst bättre med kit. Men det är fritt fram att köpa vad man vill. En uppsjö av människor kommer skrika kit system vad du än vill ha där fram.
SPL är inget märke jag har nån överhuvudtaget erfarenhet av. Hertz vet jag låter bra och Alpine har alltid lyckats med sina grejer. Men en tumregel man får vad man betalar för. Ju dyrare peng desto bättre ljud. Det är helt vad man är beredd att uppnå. En del förespråkar att man ska lägga 25000 för att ens få hyfsat ljud och en del nöjer sig att lägga 10 papp som nöjer sig med det o tycker att det spelar på mer än tillräckligt.
Du kan säkert ned gradera dig en 500 spänn och lägga på ljudisolering av alla dörrar kommer du nog bli minst lika nöjd i framtiden.