3695
Sök

Bur till volvo 850 för gata?

231 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
hejhej , jag undrar vad som gäller om jag köper en bur till min 850. går den igenom bess? det är en 92:ans glt
kn man köpa en bur för folkrace?  mvh robin

47 Inlägg
20 juli 2012
RobinT skrev:
hejhej , jag undrar vad som gäller om jag köper en bur till min 850. går den igenom bess? det är en 92:ans glt

Du måste reg. besikta bilen om du ska få den godkänd med bur, sen ska det inte vara några problem.

Forummoderator
26 353 Inlägg
20 juli 2012
Ursäkta om jag frågar, men vad ska man med en bur till om man bara ska köra gata?
Jag menar..kupén är ju byggd mer eller mindre som en bur redan, men en lagom sådan.
I och för sig är det ju aldrig för mycket med lite extra säkerhet..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

231 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Ursäkta om jag frågar, men vad ska man med en bur till om man bara ska köra gata?
Jag menar..kupén är ju byggd mer eller mindre som en bur redan, men en lagom sådan.

fråga på du. jag vet fakltist inte men är väll för att  jag tycker det är snyggt. och så klart lite extra säkerhet är ju aldrig dåligt. mvh

231 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
baardh skrev:
RobinT skrev:

Du måste reg. besikta bilen om du ska få den godkänd med bur, sen ska det inte vara några problem.

okej. spelar det någon roll om man köper en folkrace bur ? eller måste man köpa en som är för gata? mvh

Forummoderator
26 353 Inlägg
20 juli 2012
RobinT skrev:
baardh skrev:
RobinT skrev:

okej. spelar det någon roll om man köper en folkrace bur ? eller måste man köpa en som är för gata? mvh

Huvudsaken den är korrekt svetsad, samt är dämpad med skumgummi där man kan göra sig illa på den.
Någon får rätta mig om jag har fel.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

KHRacing
22 juli 2012
RobinT skrev:
så om ja nu fattar rätt så kan ja köpa en folkrace bur och sätta i den sedan skydda alla stälen där man kan skadas på den. och ha orginal stolarna fram och andra orginal grejer  kvar. då ska den gå igenom?     vågsedel? aldrig hört talas om:P ? mvh

Ungefär sådär ja, enkelt sagt,.
vågsedel heter den lapp du får på vågstatioen (godkänd sådan) som du tar med dig till regbes:
då bilen måste vägas inför regbes till annat utförande än orginal.

Se till så att insteget/utsteget går relativt lätt okså, mt att framstolarnas orginalbälten INTE ligger an emot buren någonstans, då godkännes det ej.

samt så förlorard u ju baksätesplatserna.

det finns föröverigt inte speciellt många regler som bilprovningen/annat besiktningsorgan kollar efter.

den däcksdimension som sitter på bilen vid regbes, kommer skrivas in i papprena.

906 Inlägg
23 juli 2012
Mack skrev:

Han som byggde buren i min bil satt i den här bilen:
http://www.garaget.org/?car=132129&image=1557630

Vette fan om bilens egna konstruerade "bur" funkade så bra:)

=)

Sök