BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.
Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer
Ska bli lite mer av den varan nu, ska försöka få hit en elektriker och få elen klar. Är bra att kunna flytta på bilen tills att det är klart sen så ska det börja rivas i bägge 02orna
Den är inte så långt borta Elen i verkstaden blev klar igår så nu är där riktig belysning och även kompressorn är inkopplad, har lite jobb med att dra fram luft från kompressorn bara. Kommer nog några nya bilder ikväll om dagen går som det är tänkt
Den är inte så långt borta Elen i verkstaden blev klar igår så nu är där riktig belysning och även kompressorn är inkopplad, har lite jobb med att dra fram luft från kompressorn bara. Kommer nog några nya bilder ikväll om dagen går som det är tänkt
Fint det :-)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Så då var elen kopplad och klar i verkstaden, har väntat lite med att skruva vidare för att inte han en massa saker i vägen men nu jä-lar
Riktigt skönt med vettig belysning
Gav mig på att plocka ur buren från reservdelsbilen.
Matta som är i lite mer svart stuk jämfört med den som sitter i projektbilen, ska rengöras så får jag se, ev åker den i projektbilen.
Nån som är på jakt efter en tidstypisk radio från -70 talet?
Ta da!!! Då var buren ute Tyvärr saknas det två rör där man kliver i och ur bilen samt 3st "kopplingsrör" =/ Ska kolla närmare på buren imorgon om det finns några ledtrådar till vilket företag som tillverkat den. Den enda ledtråd jag har just nu är att det stod instansat "Klippan" på två bleck som sitter under hatthyllan för att skruva buren mot. Någon som kan tipsa eller vet något?
Blev några timmar i min nya drömvärld Notera gärna min julklapp som jag fått av sambon ovanför gångdörren
Här saknas det rör... Inga raka rör heller så det blir spännande att tillverka
M10 motorn från resevdelsbilen har fått sig en välbehövlig dusch, 70 gredigt varmvatten i högtryckstvätten och lite avfettning tog bort det mesta av smutsen.