nyblivenanvandare skrev:
Jag skriver mitt "förstainlägg" (och säkert sista) här.
Jag hänger inte på forum eftersom det ibland tyvärr bara blir pajkastning och skitsnack.
Vilket den här tråden är ett bra exempel på..
Jag driver effektshopen.se och vill iallafall ge mina kommentarer.
FLindgren skrev:
Verkar inte finnas ett tele.nr till dom på deras hemsida. Verkar inte speciellt seriöst den dagen man ska reklamera något och man kan bara skicka mail till dom.
alpis skrev:
Har oxå kikat på företaget men vågar ej köpa.. som sagt inget tele-nr ens..
Distansavtalslagen, känner du till den?
Information innan ett avtal ingås
6 § I rimlig tid innan ett distansavtal ingås skall näringsidkaren ge information om
1. sitt namn och sin adress,
.
.
massa text borttagen
.
.
Informationen skall ges klart och begripligt och på ett sätt som är anpassat till det medel för distanskommunikation som används.
Här kommuniceras det via en hemsida och då ska det stå klart och tydligt, man ska inte behöva ringa och fråga. Är det din firma?
Det finns visst en e-handelslag också.
http://www.konsumentverket.se/Lag-ra...-handelslagen/ Krav på information
Lagen ställer ett antal krav på att säljaren ska lämna viss information till dig som köpare.
Namn, adress och e-postadress till säljaren ska finnas på webbplatsen där du handlar. Även organisationsnummer ska finnas om säljaren har ett sådant.
"Kunden ansvarar själv för användning av produkten." Är mer en "juridisk text"Detta låter mer som att du inte lämnar någon som helst ansvar över om dina chip ger för lite bränsle,luft m.m och kundens motor råkar gå åt helvete.
Klart en e-butik kan ha funnits i tio år om det är så, enligt allabolag.se skall du dessutom inte ha sålt så mycket vilket förfrågar mig hur många chip du egentligen sålt.
Jag hade faktiskt tänkt testa chip från dig, men tvekade eftersom jag inte hittar någon information om företaget, ingen kund som skriver något om er, så är det svårt att lita, att anlita någon att programmera om en styrbox kan gå åt helvete, och vart är ersättningen ? Det finns ingen.
Ingen vet hurpass duktig du är på att programmera, där ligger anledningen varför jag inte vågar köpa ett chip av dig.
Peter